اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی راه‌آهن خبر داد

ساخت 8500 کیلومتر خطوط راه‌آهن در کشور

خبرگزاری فارس: معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی از ساخت 8 هزار و 500 کیلومتر خط راه‌آهن در سطح کشور خبر داد و گفت: دهه پیش رو را دهه توسعه شتابان حمل نقل ریلی می‌دانیم.

ساخت 8500 کیلومتر خطوط راه‌آهن در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مصطفی معینی در سفر خود به جوین یکی از شهرهای سبزوار، اظهار کرد: با توجه به حمایت دولت از این مجموعه، این دهه را دهه توسعه شتابان حمل و نقل ریلی می‌دانیم.

معینی در ادامه افزود: توسعه خطوط ریلی کشور یکی از برنامه‌های راه‌آهن جمهوری اسلامی است که بر این اساس در حال حاضر 8 هزار و 500 کیلومتر خطوط راه‌آهن در دست ساخت است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی در ارتباط با زمان بهره‌برداری خطوط ریلی در دست ساخت، گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم که بهره‌برداری از این خطوط نیازمند زمان زیادی نباشد.

وی تاکید کرد: آنچه که در این ارتباط می‌توان گفت این است که در کشور فعالیت خوبی در زمینه توسعه و ساخت خطوط جدید و به‌سازی و بازسازی خطوط ریلی شروع شده است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی در ارتباط با برقی کردن مسیر تهران ـ مشهد، اظهار کرد: یکی از محورهای خیلی مهم در راه‌آهن برقی کردن مسیر دو خطه تهران ـ مشهد است.

معینی ادامه داد: با توجه به اهمیت این محور تاکنون برای افزایش ایمنی مسیر ریلی، به‌سازی و بازسازی آن اقدامات مورد نیاز صورت گرفته است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی افزود: هم‌چنین با توجه به اهمیت این محور ریلی، اجرای عملیات سیستم (ای‌تی‌سی) و تراکت‌بندی مسیر ریلی تهران ـ مشهد یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار است که علاوه بر ایمنی در مسیر، ظرفیت را حداقل به دو برابر وضعیت موجود ارتقا می‌دهد.

معینی در ادامه گریزی به کار زیرسازی راه‌آهن سبزوار زد و گفت: کار زیرسازی راه‌آهن سبزوار در حال انجام است.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی تاکید کرد: احداث راه‌آهن سبزوار از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ریلی مورد بررسی قرار گرفته است و با برنامه جامعی که وزارت راه و شهرسازی در بخش توسعه راه‌آهن ارائه داده است در آینده‌ای نزدیک پروژه به سرانجام می‌رسد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول