اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد روابط بین‌الملل:

جنبش بیداری اسلامی نیازمند رهبری قاطع است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد روابط بین‌الملل گفت: لازمه استمرار انقلاب کشورهای جنبش بیداری اسلامی داشتن رهبری قاطع و با ایمان است.

جنبش بیداری اسلامی نیازمند رهبری قاطع است

علی نوری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه جنبش بیداری اسلامی کشورهای مسلمان جهان برگرفته از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، اظهار کرد: آغاز بیداری اسلامی با دعوت از مردم آغاز شد مانند حضرت امام خمینی(ره) که عموم مردم را به بازگشت و احیای اسلام دعوت کردند و مردم این دعوت را لبیک گفتند.

وی ادامه داد: با خیزش بیداری اسلامی کشورهای مسلمان جهان ترویج فرهنگ اسلامی در سایه بیداری و خیزش مسلمانان کشورهای، مصر، یمن و لیبی و... تحقق می‌یابد.

عضو انجمن ایرانی روابط بین‌الملل با بیان اینکه اسلام سر منشأ تمام بیداری‌ها است، گفت: اگر بیداری اسلامی به امت اسلامی سرایت پیدا کند و همه آنها با یک آرمان از نوع بیداری اسلامی با هم جمع شوند شاهد تحول عظیم در جهان اسلام خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: انقلاب‌ها در هر جوامعی همواره مدعیان نظم نوینی هستند که جامعه را از وضعیت پیشین متمایز کرده‌اند اما برای استمرار این قیام نیاز به یک رهبریت قاطع که ریشه در دین و باورهای مذهبی است.

نوری‌پور، اساس پیروزی انقلاب اسلامی ایران را استوار بر حاکمیت رهبری امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: در کشورهای دیگر این اصل کمرنگ نمایان شده است.

وی اضافه کرد: دلیل اینکه پیروزی انقلاب‌های کشورهای جنبش بیداری در مسیر اصلی خود هدایت نمی‌شوند عدم وجود یک رهبر قاطع و وحده کلمه بین اقشار ملت و احزاب مختلف در این کشورها است.

دانشجوی دکترای اقتصاد بین‌الملل، راهکار لازم برای هدایت صحیح این انقلاب‌ها را مستلزم اتحاد بین تمام نیروها و تبعیت از یک رهبر با ایمان و قوی و الگو برداری از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نامید.

وی با اشاره به لزوم استمرار شکل‌گیری انقلاب در کشورهای جنبش بیداری اسلامی اذعان کرد: وحدت‌گرایی، آرمان مشترک و رقیب یکسان، ایده واحده مردم مداری «مردم گرایی»، ایمان و آگاهی جوانان، گرایش به دین و مذهب و عمل به اصول دینی و از همه مهم‌تر پیروی از یک رهبر فرزانه مانند ایران از لازمه‌های استمرار انقلاب در کشورهای جنبش بیداری اسلامی است.

نوری‌پور با  اشاره به اینکه اسلام به یک ملت خاص تعلق ندارد، یادآور شد: هدف اسلام نجات محرومان و مستضعفان است بنابراین کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی رخ داده باید انقلاب اسلامی ایران و پیروی از رهبر فرزانه جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار دهند تا در ادامه راه از قطار موفقیت باز نمانند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول