اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

بیداری اسلامی، فرزند جنگ 33 روزه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه بیداری اسلامی فرزند جنگ 33 روزه است، آن حماسه بزرگ را عاملی برای تقسیم تاریخ مقاومت به دو بخش مجزا خواند.

بیداری اسلامی، فرزند جنگ 33 روزه است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: جنگ 33 روزه یادآور بازه زمانی حساسی در تاریخ مقاومت است.

وی ادامه داد: در آن دوران مهم تاریخی و با وجود توطئه‏های گسترده ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، مقاومت جانانه فرزندان اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه به رویدادی تاریخ‏ساز تبدیل شد.

علاءالدینی اضافه کرد: آن واقعه مهم به قدری حساس بود که تاریخ مقاومت را به دو بخش پیش از جنگ 33 روزه و پس از آن تقسیم کرد.

امام جمعه دماوند افزود: قبل از جنگ 33 روزه تلاش مقاومت در راستای آزادسازی سرزمین‏های اشغالی از چنگال رژیم صهیونیستی معطوف شده بود.

وی تصریح کرد: اما فرزندان انقلابی حزب‏الله پس از جنگ 33 روزه نه تنها به این هدف خود دست یافتند و در میان دشمن شکافی عمیق را سبب شدند بلکه خود به نمادی بارز برای حذف غده سرطانی منطقه، رژیم اشغالگر قدس تبدیل شدند.

*تغییر معادلات سیاسی پس از جنگ 33 روزه

امام جمعه دماوند با اشاره به تغییرات در معادلات سیاسی پس از جنگ 33 روزه اظهار داشت: این حماسه بزرگ علاوه بر فتوحات نظامی موجبات بروز تغییراتی اساسی در معادلات سیاسی جهان و منطقه خاورمیانه را نیز فراهم ساخت.

علاءالدینی تصریح کرد: قبل از جنگ 33 روزه همه مظلومان منطقه چشم امید خود را به مذاکرات سران عرب با رژیم اشغالگر قدس در پای میز مذاکره برای دست‏یابی به حقوق حقه‏شان دوخته بودند.

وی اضافه کرد: اما پس از فتوحات مقاومت در جنگ 33 روزه، ایمان مردم مسلمان منطقه به قدرتشان کشف و روز به روز قوت گرفت.

امام جمعه دماوند افزود: امت اسلامی با نگاهی به این حماسه عظیم بر ناکارآمدی سران خودفروخته کشورهای عربی در احقاق حقوقشان واقف شدند.

علاءالدینی ادامه داد: آنها دریافتند که میز مذاکره در همه حالات راهی برای رسیدن به مطالبتشان نیست و باید با استبدادگران و زورگویان تا رسیدن به خواسته‏های حقیقی جنگید.

وی اضافه کرد: از این رو، بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی ایران در شمال آفریقا، منطقه خاورمیانه و حتی قلب نظام سرمایه‏داری شکل گرفت و پر بی راه نیست که بیداری اسلامی را فرزند جنگ 33 روزه بنامیم.

انتهای‌پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول