اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

روحانیون وظیفه مهمی در ایجاد موج بیداری اسلامی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: روحانیون به عنوان پیش‌قراولان جامعه اسلامی وظیفه مهم و خطیری در ایجاد موج بیداری اسلامی در جهان دارند.

روحانیون وظیفه مهمی در ایجاد موج بیداری اسلامی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، حجت‎الاسلام ابوالفضل عامری در آیین افتتاح شعبه دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: علما و روحانیون در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سر منزل مقصود نقش مهمی دارند و بیداری جوامع اسلامی مبین نقش هدایتگری علما و روحانیون است.

وی تصریح کرد: علمای جامعه اسلامی باید با بیان وی‍ژگی‎های ممتاز دین مبین اسلام، هر روز نقش سایر اندیشه‎های جوامع غربی و شرقی را کمرنگ کنند.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان با تاکید بر اینکه در قرآن کریم هیچ فرقی بین مسلمانان اعم از عرب و عجم قائل نشده و میزان برتری افراد تقوای آنان اعلام شده است تصریح کرد: در اسلام مبلغان و افراد تاثیرگذار نقش مهمی دارند.

عامری افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) نیز برای افراد باسواد، فرهیخته و اهل علم ارزش خاصی قائل می‎شدند و از طرف دیگر جهاد و کوشش مسلمانان در درجه‌بندی آنان نیز مؤثر بوده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با یادآوری این نکته که بیداری اسلامی از زمان رسول مکرم اسلام (ص) آغاز شده بود گفت: پیامبر اکرم (ص) با موج بیداری اسلامی خویش عرب را از جامعه جاهلیت آن زمان نجات داد.

وی ادامه داد: پس از گذشت 14 قرن فرزندی از سلاله پاک ایشان موج دوم بیداری اسلامی را از سال 1340 آغاز و در 1357 به ثمر نشاند.

عامری گفت: در عصر کنونی موج سوم بیداری اسلامی باید توسط تمام افرادی که در راه تبلیغ و تبیین دین اسلام گام برمی‌دارند، ایجاد شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با مقایسه عملکرد مرکز در چند سال اخیر اظهار داشت: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به لحاظ ارائه طرح‎ها و برنامه‎های متنوع در جایگاه دوم کشوری قرار دارد و بودجه آن در مقایسه با سال‎های گذشته تا 10 برابر افزایش داشته است.

عامری نقطه ضعف مشترک مدارس علوم دینی اهل سنت استان را عدم ایجاد روابط دوجانبه بین مردم و روحانیون دانست و افزود: روحانی و عالمی که در بطن جامعه و در بین مردم نباشد، به درد آن جامعه نمی‎خورد.

وی در پایان تاکید کرد: مدیران مدارس علوم دینی، روحانیون و طلاب باید با علوم و فنون نوین روز آشنا شوند و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول