اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان:

کم‌کاری مسئولان در زمینه مسائل دینی مشهود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان از کم‌کاری و بی‌توجهی برخی از مسئولان استان در تقویت مسائل دینی و فرهنگی انتقاد کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

کم‌کاری مسئولان در زمینه مسائل دینی مشهود است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاءالله رحمانی‌آبیدر در جلسه اعضای کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: وجود افزایش آمار بسیاری از جرائم همانند بی‌حجابی و بدحجابی و روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان از بی‌توجهی مسئولان حکایت می‌کند.

به گفته وی، کم‌توجهی برخی افراد به مسائل دینی و رعایت شئون اسلامی و اخلاقی در سطح جامعه نشانه کم‌کاری مسئولان و متولیان فرهنگی در ارائه راهکارها و اجرای برنامه‌های موثر است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: تلاش‌های گسترده دشمنان برای ایجاد فاصله در جوانان با ارزش‌های دینی مضاف بر بی‌توجهی مسئولان بستر را برای ورود فرهنگ‌های غلط به جامعه اسلامی را فراهم کرده است.

رحمانی‌آبیدر افزود: عدم آگاهی بسیاری از افراد جامعه به ویژه قشر جوان از مسائل دینی و ارزشی یکی از عوامل بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه است.

وی بی‌تفاوتی برخی از مسئولان نسبت به شئونات دینی و ارزشی را غیرقابل تحمل دانست و گفت: وقتی مسئولین نظام به عنوان الگوی حرکتی مردم به این مسائل بی‌توجه باشند نباید از مردم انتظار داشت که عامل به این مهم باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان لازمه نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه را کارهای فرهنگی با محتوا دانست و گفت: متاسفانه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی تنها به کمیت آن توجه می‌شود و به نتیجه آن توجهی نمی‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بی‌توجهی مسئولان به مسائل دینی، فرهنگ بومی، هویت‌های قومی و محلی و سایر مسائل اجتماعی می‌تواند عاملی برای بی‌اعتمادی مردم به دولت و زمینه‌ساز ترویج ضدارزش‌ها و بدحجابی در جامعه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان از عدم فرهنگ‌سازی بر اساس ضرورت‌ها و نیاز منطقه انتقاد کرد و گفت: تدوین و اجرای برنامه‌ها باید با توجه به نیاز جامعه و هجمه‌های روزافزون دشمنان باشد.

رحمانی‌آبیدر افزود: به منظور تحکیم و تقویت فرهنگ غنی اسلام و رسیدن به جایگاه متعالی باید در راستای اصل مهم انسانی و قرآنی حرکت کرد و این مهم تنها با همکاری و مشارکت تمامی ادارات مرتبط با حوزه فرهنگ میسر است.

وی تقویت فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد را بستری برای تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی در جامعه دانست و بر حمایت ارگان‌های دولتی از این مجموعه‌ها برای مقابله با هنجارشکنی‌ها و توسعه ارزش‌ها در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول