اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاونت تبلیغ حوزه

کتاب شیوه پاسخ به پرسش‌های دینی منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب شیوه پاسخ به پرسش‌های دینی از سری کتاب‌های مبلغان تالیف محمدعلی محمدی منتشر شد.

کتاب شیوه پاسخ به پرسش‌های دینی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم این کتاب به همت معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با هدف آشنایی مبلغان و مشاوران حوزه‌های علمیه با اصول و روش‌های مستدل و مستند پاسخگویی به پرسش‌های دینی عرضه شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به موج اسلام‌گرایی و گرایش به تشیع در سراسر جهان نوشته است: مبلغان و پیام‌آوران راستین معارف ناب الهی، با بهره‌گیری از روش‌ها و شیوه‌های به روز و کاملا علمی و در عین حال مورد تایید اسلام باید در راستای پاسخگویی بهتر قدم برداشته و رسالت خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدعلی محمدی نیز در پیشگفتار این کتاب با هدف آشنایی خوانندگان با مفاهیم کلی کتاب، به مباحثی مانند اهمیت پرسش، تعریف پرسش و تفاوت آن با سؤال، تعریف شبهه و پایه و اساس شبهه، تفاوت پرسش و شبهه و اهمیت پاسخ‌دهی پرداخته است.

کتاب شیوه پاسخ به پرسش‌های دینی دارای سه فصل است. در فصل اول اهمیت روش‌شناسی و انواع پرسش و آداب پرسشگری برای خوانندگان تشریح شده است.

در آغاز فصل دوم این کتاب آمده است: قواعد پاسخ‌دهی را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد؛ مراحل تهیه پاسخ و اصول و روش‌های پاسخ‌دهی که بر این اساس ابتدا در این فصل مراحل تهیه پاسخ را از نظر می‌گذرانیم و در فصل‌ بعدی به مهم‌ترین اصول و روش‌های پاسخ‌دهی اشاره خواهیم کرد.

موضوع‌شناسی، طرح پاسخ و چارچوب اصلی، جمع‌آوری اطلاعات مراحلی هستند که در فصل دوم به عنوان مراحل تهیه پاسخ برای خوانندگان تشریح شده است.

اخلاص، عطوفت و مهربانی نسبت به پرسشگر، تقدیم پاسخ‌های نقضی، امنیت‌بخشی به پرسشگر و خضوع و خشوع برخی از عناوینی هستند که در فصل سوم این کتاب ارائه شده‌اند.

کتاب شیوه پاسخ به پرسشهای دینی در قطع رقعی و تیراژ 10 هزار نسخه توسط انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه منتشر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول