اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان خواستار شد

توسعه فضاهای مذهبی و دینی در جامعه‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: توسعه فضاهای مذهبی و دینی از نیازهای اساسی جامعه است.

توسعه فضاهای مذهبی و دینی در جامعه‌

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حسینیه حضرت بقیة‌الله شهر برازجان بعد از ظهر امروز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه برازجان در آئین افتتاح این حسینیه با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه غفران الهی است و در این ماه باید تلاش خود را در راستای بهره‌برداری از برکات این ماه به کار گیریم.

حجت‌الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است و در این ماه خداوند بندگانش را برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از رحمت خویش دعوت کرده است.

وی افزود: در ماه رمضان نفس‌های شما ثواب، تسبیح و خواب شما عبادت و عمل شما مقبول و دعای شما مستجاب است و باید از خداوند درخواست کنیم که دل‌های پاک و نیت‌های صادقانه به ما عنایت کند.

مصلح خاطر نشان کرد: توسعه فضاهای مذهبی و دینی از نیازهای اساسی جامعه است و با توجه به مساجد و حسینیه‌ها باید از محضر علما برای افزایش تقوا که پایه و اساس دین است بهره‌ ببریم.

وی بیان داشت: شرط قبولی اعمال ما بستگی به اخلاص و ولایت‌پذیری ما دارد که می‌طلبد برای پذیرش و پیشرفت در کارهای معنوی اخلاص و ولایت‌پذیری را سرلوحه کارهای خویش قرار دهیم.

مصلح تاکید کرد: در فضاهای معنوی و مذهبی باید به تمام نیازهای اقشار مختلف جامعه توجه داشته باشیم و نیازهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... را در آن برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: این حسینیه با یک‌هزار و 800 مترمربع زیربنا شامل کانون‌های فرهنگی، کتابخانه و شبستان است و با اعتبار 500 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و خیرین تامین شده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر هیئات مذهبی در حوزه بازسازی و نوسازی مساجد و اماکن متبرکه، خواستار حمایت بیشتر مسئولین شهرستانی از هیئات مذهبی شد.

مصلح با اشاره به برکات ماه رمضان بیان کرد: درخواست توفیق تلاوت قرآن، یاد کردن گرسنگی و تشنگی قیامت، صدقه به نیازمندان، تکریم بزرگان و مهرورزی به کودکان، صله ارحام و احسان به نزدیکان و کنترل زبان و چشم و گوش از محرمات از وظایف روزه‌داران است.

وی اذعان داشت: مهرورزی به ایتام، توبه از گناهان، دعا کردن هنگام نماز، سبک کردن بار گناهان با سجده‌های طولانی، افطاری دادن به مؤمنان، خوش اخلاقی با مردم، خواندن نوافل و نمازهای مستحبی و صلوات فرستادن بر پیامبر (ص) و اهل‌بیت(ع) مطهر او نیز از دیگر وظایف روزه‌داران است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول