اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر مشهد:

غنی‌سازی مسائل فرهنگی از دیدگاه دینی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: برای تاثیرگذاری مطلوب، باید مسائل فرهنگی را در سطح جامعه به صورت تخصصی و از دیدگاه دینی ارائه دهیم.

غنی‌سازی مسائل فرهنگی از دیدگاه دینی محقق می‌شود

جواد داود آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مسائل فرهنگی اجتماعی در جامعه نیازمند بسترسازی عمده فرهنگی در این زمینه است که با محوریت‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری‌های سال‌های گذشته که اصلاح الگو مصرف و همت مضاعف عنوان شد و در سال جاری تولید داخلی و ملی عنوان شده است، فرهنگسراها باید با این محوریت فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

عضو شورای شهر مشهد افزود: فرهنگسراها باید با توجه به موضوعات مختلف تفکیک شوند و به صورت تخصصی فعالیت کنند تا بتوانند مشکلات فرهنگی شهر را با توجه به حوزه تخصصی خود حل کنند.

داود آبادی با تاکید بر از بین بردن سوء اندیشی در جامعه خاطرنشان کرد: تخصصی شدن فرهنگسراها به مسائل عمده فرهنگی، سبب شده است بسترسازی عمده‌ای در حوزه فرهنگی در جامعه شکل بگیرد.

وی با اشاره به بار معنوی مشهد گفت: در مشهد بحث شهروندی مطرح نیست و بیشتر باید سطح فرهنگی مجاوران و زائران را بالا ببریم و باید بتوانیم در مشهد با مسائل مجاوران و زائران عمیق‌تر برخورد کنیم.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: فرهنگسراهای تخصصی شامل فرهنگسرای زیارت، مقاومت و پایداری از جمله فرهنگسراهای تخصصی مشهد هستند که در زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه فعالیت می‌کنند.

داودآبادی گفت: با غنی‌سازی فرهنگسراها می‌توانیم مشکلات فرهنگی و به شکل تخصصی مشکلات مذهبی جامعه را سامان دهیم و با تلاش مضاعف، زمینه‌های تخصصی فرهنگی را در جامعه به وجود آوریم.

وی ادامه داد: استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی فرهنگسراها از سوی مردم صورت گرفته که نشان‌دهنده اشتیاق مردم در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه است.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: قرآن‌کریم و محفل‌های انس با قرآن برای جوانان و نوجوانان و همچنین جلسات احکام در فرهنگسراها از برنامه‌های ماه رمضان فرهنگسراهای مشهد است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول