اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس عنوان کرد

4 اصل دینی برای بهسازی مدیریت سازمانی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: دین مبین اسلام چهار اصل را ارائه کرده که در صورت تحقق مجموعه آنها، سازمان‌ها به سمت ارائه خدمات کیفی سوق داده می‌شوند.

4 اصل دینی برای بهسازی مدیریت سازمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در همایش نظام پیشنهادها در جمع کارکنان و مدیران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اصالت سعی، اصالت انجام عمل کیفی، اصالت تسابق و اصالت اخلاق چهار اصل ارایه شده از سوی دین اسلام است.

وی گفت: اصالت سعی از آیه «لیس للانسان الا ما سعی»، اصالت انجام عمل کیفی از تاکید اسلام بر عمل صالح و از نصوصی همچون «قیمة کل امرء ما یحسنه»، اصالت تسابق از آیه «فاستبقوا الخیرات» و اصالت اخلاق از نصوصی مثل «افضلکم ایمانا احسنکم اخلاقا» به دست می‌آید.

این استاد حوزه با بیان اینکه فضای هر سازمان باید فضای کوشش، انجام کار کیفی، پر رقابت و اخلاقی باشد گفت: اگر ساختار و مدیریت یک سازمان بر پایه این چهار اصل استوار شود فضایی برخوردار از چهار ویژگی رقابتی بودن، اخلاقی بودن، کار مدار بودن و کیفیت محور بودن شکل خواهد گرفت که محصول آن ارائه خدمات کیفی به جامعه است.

مبلغی گفت: آنچه امروزه با عنوان نظام پیشنهادات برای سازمان‌ها مطرح است، ساز و کاری هوشمندانه است که در صورت استقرار واقعی و دقیق به چهار اصل یاد شده جامه عمل می‌پوشاند.

وی گفت: دریافت نظام‌واره پیشنهادات، ضمن اینکه عملی اخلاقی و احترام‌آمیز در قبال رأی کارکنان است، رقابت را میان کارکنان بر می‌انگیزد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس تصریح کرد: دریافت نظام‌واره پیشنهادات همچنین به کشف دیدگاه بهتر از درون پیشنهادات کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در نتیجه این تحولات، خدمات سازمان نه تنها کیفیت می‌یابد، بلکه در یک روند رو به افزایش و ارتقای کیفی قرار خواهد گرفت.

مبلغی خاطر نشان کرد: در چارچوب این منطق نباید یک سازمان با خلاصه شدن تصمیمات آن در شخص مدیر، هویت جمعی خود را خنثی کند و در نتیجه نشاط و قابلیت‌های اعضا را در مسیر تولید بی‌اثر کند.

وی با بیان اینکه نباید پنداشت اخلاق در یک سازمان امری تشریفاتی است گفت: اخلاق تضمین کننده رقابت سالم و ایجاد کننده فضا و زمینه‌های انجام کارهای کیفی است و اگر اخلاق را از جامعه یا سازمان‌ها بگیرند، حقوق و پیشرفت نیز رخت بر خواهد بست.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول