اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

تمامی ظرفیت‌های کاربردی فنی‌وحرفه‌ای به کار گرفته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر ضرورت گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای تاکید کرد و گفت: تمامی ظرفیت‌های آموزش‌های تکمیلی کاربردی فنی‌وحرفه‌ای بکارگیری نمی‌شود.

تمامی ظرفیت‌های کاربردی فنی‌وحرفه‌ای به کار گرفته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با انتقاد از اینکه از تمام ظرفیت‌های آموزش‌های تکمیلی و کاربردی در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استفاده نشده است، اظهار کرد: در صورت محقق شدن این امر، می‌توان امیدوار بود که با آموزش مهارت به بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نرخ بیکاری به شدت کاهش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: گسترش آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای زمینه‌ساز ایجاد انعطاف بین نیازهای بازار کار و نیروی کار می‌شود.

به گفته وی، بر اساس آمار رشد فزاینده عرضه نیروی کار در سال‌های منتهی به 1390 ناشی از تغییرات به وجود آمده در ساختار جمعیتی کشور بوده و شتاب عرضه نیروی کار دارای تحصیلات عالی در مقایسه با تقاضای آن بسیار زیادتر است.

اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در گروه تحصیلی مهندسی و حرفه‌های آن بر اساس آمار، توازن و تناسب لازم بین عرضه و تقاضای نیروی کار وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: این عدم تناسب می‌تواند ناشی از رشته‌های علمی کاربردی به همراه تاثیرات منفی واردات بر صنایع کشور و یا کاهش تولید در بنگاه‌های صنعتی باشد.

به گفته اسدی، بالاترین نرخ بیکاری در این آمارها مربوط به گروه‌های تحصیلی صنعت و فن‌آوری و علوم کامپیوتر و پایین‌ترین نرخ آن مربوط به گروه تربیت معلم و علوم تربیتی است.

وی در ادامه از مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج به عنوان یکی از مجهزترین مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور نام برد و افزود: این مرکز مورد تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از آن به عنوان الگو در سایر استان‌ها نام می‌برند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان تصریح کرد: افرادی که در مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای مهارت‌های کاربردی فرا گرفته باشند، می‌توانند با تشکیل تعاونی از تسهیلات اشتغالزایی بانک توسعه تعاون به ازای اشتغال هر نفر، 100 میلیون ریال بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول