اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بیان کرد

ساماندهی اشتغال جوانان با برگزاری دوره‌های تقاضا‌ محور

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: بیکاری جوانان یکی از عمده‌ترین چالش‌های جامعه امروز است و برگزاری دوره‌های مهارتی تقاضا محور وضعیت اشتغال جوانان را در جامعه ساماندهی می‌کند.

ساماندهی اشتغال جوانان با برگزاری دوره‌های تقاضا‌ محور

محمدعلی زارع امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه جامعه امروز به توسعه آموزش‌های مهارتی نیازمند است، اظهار کرد: این اداره در سال جاری در نظر دارد از آموزش‌های عرضه محور به سوی آموزش‌های تقاضا محور حرکت کند و آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز جامعه به افراد ارائه شود.

وی با بیان اینکه این اداره در سال جاری به دنبال گسترش آموزش‌های تقاضا محور است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی جدید در کارگاه‌های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان از رویکرد‌های این اداره در سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های مهارتی تقاضا محور وضعیت اشتغال جوانان را در جامعه ساماندهی می‌کند، تصریح کرد: دوره‌های فناوری اطلاعات دارای نرم‌افزار‌های مهندسی از دوره‌هایی است که به صورت مجازی برای متقاضیان رشته‌های مهارتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رشته‌هایی همچون برق و روباتیک در زمینه آموزش دوره‌های فنی در دستور کار این اداره قرار دارد، ادامه داد: از نیمه دوم سال جاری ارائه دوره‌های فنی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به متقاضیان به صورت شبیه‌سازی است.

زارع با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های فنی به دنبال شبیه‌سازی هستیم، تاکید کرد: در راستای برگزاری این دوره‌ها متقاضیان آموزش‌های مورد نیاز را به صورت شبیه‌سازی دریافت می‌کنند و سپس کارگاه آموزشی نیز برای این افراد برگزار می‌شود.

وی افزود: در زمینه آموزش‌های مجازی در سال گذشته یک‌هزار و 956 نفر در پرتال این اداره وارد شده‌اند اما تمام این افراد در آزمون پایان دوره شرکت نکرده‌اند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول