اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

پروژه ویدئو کنفرانس تمام ادارات هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت پروژه ویدئو کنفرانس تمام ادارات استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه ویدئو کنفرانس تمام ادارات هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

عادل علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ این کار را از استانداری به صورت آزمایشی آغاز کردیم و سپس با تعمیم آن به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها سعی داریم تا هفته دولت در تمام دستگاه‌های اجرایی و اداری سیستم ویدئو‌کنفرانس را راه‌اندازی کنیم.

وی از اختصاص 3 میلیارد ریال برای تقویت زیر‌ساخت‌های فیبر نوری خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ با این اقدام تبدیل سیستم به صورت شبکه‌ای از حالت سنتی را شاهد خواهیم بود به طوری که تا پایان نیمه اول امسال یک ارتقای برنامه الکترونیکی را شاهد هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل ساماندهی نیروی انسانی و اصلاح ساختار نظام اداری را به همراه فضاهای اداری ضروری توصیف کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه از زمان تاسیس استان اردبیل تاکنون استخدام در دستگاه‌های اجرایی بسیار محدود انجام شده و برخی از پست‌ها بلاتصدی و مازاد مانده است با یک بازنگری در ساختار سازمانی اداری سعی کردیم با کسب مجوز ردیف استخدامی نیروهای مورد نیاز را جذب کنیم.

علیپور گفت: بخشی از این نیروهای مورد نیاز از طریق تبدیل وضعیت نیروهای طرحی، شرکتی و قراردادی تامین شده است به طوری که با ادغام مجموعه‌هایی همچون جهاد، مسکن و صنعت و معدن هم نیروی مازاد آنها و هم فضاهای اداری این مجموعه‌های ادغام شده در دست اقدام و استفاده بهینه است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به مازاد نیرویی که در مرکز استان داشتیم و نیاز شهرستان‌ها به نیروی جدید با هدف پر کردن پست‌های خالی 700 نفر از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها اعزام شدند تا بتوانند در ساختار جدید مناطق شهرستانی و شهری مشغول فعالیت شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل بهبود فرایند کاری، اصلاح ساختار ناقص در این فرایند‌ها و همچنین امکان دسترسی آسان مردم به خدمات مطلوب اداری را از اولویت‌های دیگر برشمرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: این هدف‌گذاری‌ها با عنوان یک برنامه اساسی در استان اردبیل انجام شده و ما در صدد اصلاح فضای اداری،‌ساماندهی نیروی انسانی، اموال و حتی استفاده بهینه از خودروهای دولتی هستیم.

علیپور موضوع تقویت برنامه‌های نظارتی و خودکنترلی را که در دین اسلام نیز به آن توصیه شده است ضروری خواند و بیان داشت: اولین عنصر و مامور در این زمینه وجدان آگاه و بیدار انسان‌هاست که در ایدئولوژی و مکتب ما نیز به اهمیت وجدان آگاه و پاک و اصلاح و تزکیه نفس توصیه شده است که به یقین این امر در بهبود فرایند کار و مدیریت‌ها مفید خواهد بود.

وی عنصر علم و دانش‌اندوزی و داشتن بصیرت را در کنار اشرافیت به کار مهم و اساسی توصیف کرد و ادامه داد: ما باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های علمی، ‌پژوهشی و تحقیقاتی ببریم و اجازه دهیم با تکیه بر همین توانمندی‌ها کارها شکل اصلاحی و بهبود به خود بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود در نظر گرفتن 60 ساعت آموزش موظفی برای مدیران و 40 ساعت برای کارکنان را در راستای بهبود نظام اداری توصیف کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ ما در صدد تهیه کتابچه‌های آموزشی و همچنین تقویت حوزه تکریم ارباب‌رجوع هستیم تا در یک سیستم منسجم و هدفمند بتوانیم اهداف متعالی در نظام اداری و اجرایی کشور را مورد هدف‌گذاری و پیگیری قرار دهیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول