اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار چرام خبر داد

بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی پشته زیلایی در هفته دولت

خبرگزاری فارس: رئیس آبفار شهرستان چرام گفت: بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی پشته زیلایی چرام در هفته دولت صورت می‌گیرد.

بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی پشته زیلایی در هفته دولت

محمد راکبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی شهدای پشته زیلایی در آبان سال 90 شروع شده و در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس آبفار شهرستان چرام در خصوص اهداف این پروژه گفت: هدف این پروژه آب‌رسانی به روستاهای پشته زیلایی واقع در بخش سرفاریاب است.

وی افزود: روستاهای دلیجی، مشایخ، برآفتاب، دلی‌سواری، دوگلرک، سواری، آب‌ماهی و مندان در فاز اول تحت پوشش قرار می‌گیرند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: روستاهای گوشه علیا و سفلی، جورک علیا و سفلی، پلکی عبدی و زکی، سیلارستان و امامزاده یحیی در فاز دوم این پروژه برای آب‌رسانی قرار می‌گیرند.

راکبی‌زاده در خصوص تعداد ساکنان روستا عنوان کرد: جمعیت خانوارهای ساکن در این روستا قریب به 3 هزار خانوار و 15 هزار نفر است.

مدیر آبفار شهرستان چرام اعتبارات این پروژه را 2.5 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: اعتبارات این پروژه از محل دو درصد نفت و گاز و اعتبارات استانی و ماده 180 است.

وی پیرامون حجم عملیات این پروژه بیان کرد: در پروژه آب‌رسانی به پشته زیلایی حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی 60 لیتر در ثانیه ایجاد شد.

راکبی‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد دو دستگاه پمپاژ آب بین راهی، ایجاد خط لوله‌های انتقال با لوله‌های شش و هشت اینچ و با طول 32 کیلومتر از دیگر عملیات این پروژه است.

این مسئول احداث یک‌هزار و 800 متر مکعب مخزن بتنی ذخیره‌سازی آب را از حجم عملیات این پروژه دانست و تاکید کرد: احداث دو باب اتاقک و موتورخانه در پروژه آب‌رسانی به کار رفته است.

رئیس آبفار شهرستان چرام اذعان داشت: احداث یک‌هزار و 800 متر دیوارهای حفاظتی ایستگاه‌های پمپاژ آب و احداث جاده دسترسی به ایستگاه‌های مزبور در راستای این پروژه عظیم قرار دارند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول