اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

افتتاح 35 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در هفته دولت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی از افتتاح 35 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی کشور در هفته دولت امسال خبر داد.

افتتاح 35 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در هفته دولت

همایون هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در اهداف بلند خود به دنبال پیشگیری در حوزه معلولیت‌ها و آسیب‌زدایی است، اظهار داشت: در این راستان بنیادهای پیشگیری در سطح کشور ایجاد می‌شود.

 

* افتتاح 35 هزار واحد مسکن مددجویان بهزیستی در هفته دولت

وی، پیام سلامتی به تمام خانواده‌های مددجویان را از ویژگی‌های بنیادهای پیشگیری ذکر کرد و افزود: نخستین بنیاد پیشگیری در مشهد مقدس رونمایی شد و در حال فعالیت است و در دیگر استان‌های کشور این بنیاد ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی، توسعه اورژانس اجتماعی را تنها راهکار در کاهش و پیشگیری از آسیب‌ها در حوزه خدمات اجتماعی نامید و تصریح کرد: در سازمان بهزیستی بحث توانمندسازی معلولان در دستور کار است.

این مسئول، با اشاره به اینکه امروز توانمندسازی اجتماعی در راستای توانمندسازی جامعه هدف صورت گرفته، تصریح کرد: امسال در بحث توانمندسازی یک کار عمده و ویژه انجام می‌گیرد.

هاشمی از افتتاح 35 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: این تعداد واحدها در هفته دولت امسال تحویل داده می‌شود.

وی، جدی گرفتن بحث اشتغال را از دیگر اهداف سازمان بهزیستی عنوان کرد و متذکر شد: امسال بحث توسعه مشارکت‌های مردمی بسیار جدی گرفته شده و ما در پیگیری‌های معیشت ویژه این سازمان موفق بوده‌ایم.

 

* بیش از 3 میلیون مددجو زیرپوشش بهزیستی کشور هستند

این مسئول، توزیع کالای رمضان ویژه مددجویان بهزیستی را یکی از اقدام‌های مهم بهزیستی ذکر کرد و یادآور شد: امسال برای نخستین بار در 10 سال اخیر توانستیم دستور رقم قابل توجهی بابت سبد کالای رمضان مددجویان را از رئیس جمهور بگیریم.

وی بن خرید کالا برای مددجویان و معلولان را بین 40 تا 75 هزار تومان عنوان کرد و بیان داشت: به تمام مددجویان و معلولان بن خرید کالا داده می‌شود.

هاشمی رشد 20 درصدی موضوع مستمری و 35 درصدی پرداخت یارانه مراکز درمانی استانی را از دیگر اقدام‌های بهزیستی برشمرد و تصریح کرد: در کشور حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر از خدمات مستقیم و مستمر سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنند.

 

* 13 میلیون مددجوی بهزیستی خدمات پیشگیری می‌گیرند

وی درباره ارائه خدمات پشگیری به مددجویان بهزیستی عنوان کرد: به بالغ بر 13 میلیون نفر از مددجویان بهزیستی خدمات پیشگیری ارائه می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره اجرای طرح ملی آفتاب مهر در سطح کشور متذکر شد: آموزش فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی جامعه هدف از اهداف اجرای این طرح است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برای اینکه بتوانیم در استان‌ها تعداد قابل توجهی از مددجویانی که نتوانسته بودند مشکلات آنها در حد قابل قبولی برطرف شود، طرح آفتاب مهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول