اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

مدرسه صالحیه اردبیل هفته دولت افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ مدرسه صالحیه از مجموع بازار تاریخی اردبیل در هفته دولت سال جاری افتتاح می‌شود.

مدرسه صالحیه اردبیل هفته دولت افتتاح می‌شود

بهروز ندایی امروز در حاشیه بازدید استاندار اردبیل از  مدرسه صالحیه این شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مدرسه صالحیه از مجموعه بازار تاریخی اردبیل است که کارهای اجرایی آن از دو سال پیش آغاز شده و تاکنون مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی با یادآوری اینکه تمام این هزینه‌ها توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هزینه شده است، خاطرنشان کرد:‌ مدرسه دینی صالحیه اردبیل با زیر‌بنای 2 هزار و 700 متر‌ در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

* افتتاح کارتینگ تله‌کابین حیران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح کارتینگ تله‌کابین حیران با حضور استاندار و مسئولان استانی خبر داد.

ندایی یادآور شد: در محوطه این کارتینگ که توسط بخش خصوصی اجرایی شده است 15 دستگاه ماشین جانمایی شده که 10 دستگاه متعلق به بزرگسالان و پنج دستگاه نیز متعلق به خردسالان است.

این مسئول هزینه اجرای این طرح را 600 میلیون تومان توسط بخش خصوصی و مدیریت تله‌کابین حیران اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: محل کارتینگ تله‌کابین حیران پیش از این باتلاق بود که با زیر‌سازی‌های انجام شده یک‌هزار متر مسیر رفت و برگشت و 12 هزار متر‌مربع کف‌سازی اجرا شده است.

ندایی ادامه داد: حضور در این کارتینگ همه روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب آزاد است و علاوه بر آن خدمات آموزشی لازم نیز در این مکان انجام می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس بیان داشت: 27 مرداد ماه نیز مسابقه کارتینگ کشوری در همین مکان و به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول