اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

بهره‌برداری از راه‌آهن مهاباد - میاندوآب در هفته دولت

خبرگزاری فارس: معاون استاندار آذربایجان‌غربی و فرماندار مهاباد گفت: راه‌آهن مهاباد-میاندوآب در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از راه‌آهن مهاباد - میاندوآب در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خضرکاک درویشی عصر یکشنبه در بازید از پروژه راه‌آهن میاندوآب - مهاباد در روستای حاجی‌خوش اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه‌های شاخص استان و پروژه‌های مهر ماندگار است.

وی افزود: تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 میلیارد ریال برای این طرح عظیم ملی هزینه شده و برای تکمیل آن به 2 هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

درویشی اضافه کرد: در حال حاضر عملیات احداث راه‌آهن مهاباد - میاندوآب 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه فاصله ایستگاه میاندوآب تا ایستگاه مهاباد 36 کیلومتر است، تصریح کرد: از این میزان تاکنون در 26 کیلومتر عملیات ریل‌گذاری به اتمام رسیده است.

به گفته درویشی در 10 کیلومتر باقی مانده نیز کارهای زیرسازی در دست تکمیل است که به زودی آماده ریل‌گذاری می‌شود.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: راه‌آهن میاندوآب مهاباد قطعه چهارم طرح راه‌آهن مراغه -  ارومیه و از جمله طرح‌های ملی مهر ماندگار است.

کاک‌درویشی پیش‌بینی کرد با شتاب‌بخشی در روند احداث ایستگاه راه‌آهن مهاباد این پروژه در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اظهار داشت: محور ارتباطی راه‌آهن مراغه - ارومیه، 184 کیلومتر طول دارد که برای شتاب‌بخشی در اجرای عملیات و بهره‌برداری سریع این طرح به شش قطعه مجزا تقسیم‌بندی شده و در دست اجرا قرار دارد.

عملیات عمرانی احداث طرح ملی احداث راه‌آهن ارومیه - مراغه به طول 184 کیلومتر از سال 80 آغاز شده این طرح باید در سال 88 آماده بهره‌برداری می‌شد.

طرح راه‌آهن ارومیه - مراغه به طول 184 کیلومتر در پنج قطعه در دست اجراست.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول