اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران خبر داد

مشارکت 21 هزار دانش‌آموز مازندرانی در اجرای طرح هجرت 3

خبرگزاری فارس: دبیر شورای برنامه‌ریزی طرح هجرت سه آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال 21 هزار دانش‌آموز و استادکار ماهر در اجرای طرح هجرت سه مشارکت دارند.

مشارکت 21 هزار دانش‌آموز مازندرانی در اجرای طرح هجرت 3

میرعلی رمضانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری به بیان فعالیت‌های طرح هجرت سه در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: اداره کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش استان و سپاه کربلای مازندران در اجرای طرح هجرت سه مشارکت دارند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی طرح هجرت سه آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: امسال یک هزار و 700 مدرسه زیر پوشش طرح هجرت سه قرار می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه پیش‌بینی اعتبار طرح هجرت سه امسال بالغ بر 4 میلیارد تومان است، تصریح کرد: 2 میلیارد تومان از این میزان را اداره کل نوسازی مدارس، 600 میلیون تومان از طریق بسیج سازندگی سپاه و بقیه اعتبارات از محل منابع آموزش و پرورش و نیز مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.

رمضانیان یادآور شد: 30 درصد اعتبارات در فاز نخست از محل تعمیرات اساسی اداره کل نوسازی مدارس به تمام شهرها ابلاغ شد.

وی به مشارکت 14 هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه و استاد کار طرح هجرت سه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی امسال مشارکت و حضور 21 هزار دانش‌آموز و استاد کار در اجرای طرح هجرت سه آموزش و پرورش مازندران است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی طرح هجرت سه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تاکنون حدود 10 هزار دانش‌آموز در طرح هجرت مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان مانده تا 25 شهریور تلاش شد تا به اهداف پیش‌بینی شده برسیم‌.

این مسئول از اتمام بهسازی و ترمیم 700 مدرسه در اجرای طرح هجرت سه امسال خبر داد و گفت: از فعالیت برجسته امسال در اجرای طرح هجرت سه دانش‌آموزی حضور دانش‌آموزان دختر در مقطع متوسطه بود که در عرصه بهسازی و زیبا سازی مدارس از توانمندی‌های آنها استفاده شد و با کارآیی بالاتری نیز برخوردار بود.

رمضانیان انتخاب استاد کار ماهر برای بهسازی مدارس از قشر فرهنگیان را اولویت نخست دانست و بیان داشت: نقش الگویی و تربیتی فرهنگیان به دانش‌آموزان اثر گذار تر است.

وی به فعالیت فرهنگی توام با کار بهسازی و زیباسازی مدارس در اجرای طرح هجرت سه اشاره کرد و ادامه داد: به طور رسمی برخی اقدامات فرهنگی که شامل شرکت دانش‌آموزان در صفوف نماز جمعه، برپایی گفتمان دینی، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های اساسی زندگی، شرکت در کلاس‌ها و مسابقات ورزشی، فرهنگی، هنری، دیدار با فرزانگان و عالمان دینی، بازدید از مراکز علمی و اردوهای زیارتی و سیاحتی و تربیتی است در هر شهرستان براساس سهمیه انجام می‌شود.

رمضانیان اضافه کرد: برای فعالیت‌های فرهنگی همزمان با کارهای عمرانی در اجرای طرح هجرت سه توانستیم از مربیان پرورشی، مدرسان حوزه و دانشگاه، دبیران ورزش، مشاوران مجرب آموزش و پرورش و نیز از مدیران پایگاه‌های طرح اوقات فراغت استفاده کنیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی طرح هجرت سه در اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی طرح مورد اقبال دانش‌آموزان شرکت کننده طرح هجرت قرار گرفت، متذکر شد: با توجه به اینکه روزهای پنجشنبه هر هفته به طور کامل به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص دارد، ولی براساس نظر دانش‌آموزان این اقشار خواهان استمرار فعالیت‌ها در طول سال تحصیلی شدند.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول