اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس تاکید کرد

بهره‌برداری حداکثری از همزمانی دهه کرامت و دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: باید از همزمانی دهه کرامت و هفته دفاع مقدس امسال حداکثر بهره‌برداری بشود.

بهره‌برداری حداکثری از همزمانی دهه کرامت و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری حضرت امام رضا (ع) که با حضور نمایندگان استان‌های مسیر هجرت تاریخی حضرت امام رضا (ع) شامل استان‌های فارس، خراسان رضوی، قم، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان برگزار شد، مدیران‌ کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس حضور داشتند.

در این نشست مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ضمن ارائه گزارشی از ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت امسال در استان فارس اظهار داشت: در دهه کرامت امسال علاوه بر برنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب جشنواره فرهنگی هنری حضرت امام رضا (ع)، برنامه‌های متنوع دیگری نیز با همکاری دستگاه‌های فرهنگی این استان و آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهم‌السلام) پیش‌بینی شده که از اول تا دهم ماه ذی‌القعده مصادف با 28 شهریور تا ششم مهر ماه سال جاری به مرحله اجرا درمی‌آید. 

امیر رئوف با اشاره به همزمانی دهه کرامت امسال با هفته دفاع مقدس اضافه کرد: این همزمانی مبارک ویژگی خاصی به دهه کرامت و هفته دفاع مقدس امسال داده است که باید تلاش شود با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های ویژه این دو رویداد مهم، حداکثر بهره‌برداری به عمل آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و مدیران کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان نیز گزارشی از اجرای برنامه‌های سال گذشته و برنامه‌های پیش‌بینی شده ادارات کل متبوع خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند.

همچنین در این جلسه موضوع تشکیل ستاد احیای قدمگاه حضرت امام رضا (ع) در هر یک از استان‌های مسیر جاده ولایت به ریاست استانداران و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با عضویت فرماندار شهرستان دارای قدمگاه، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تشکیل دبیرخانه دائمی احیای قدمگاه حضرت امام رضا (ع) در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مسیر جاده ولایت مورد تصویب قرار گرفت.

پشتیبانی از برنامه فرهنگی ورزشی دو استقامت در مسیر جاده ولایت همراه با استقبال و بدرقه از ورزشکاران در ایام دهه کرامت با محوریت وزارت و ادارات کل ورزش و جوانان، تعریف ویژه برنامه تقارن هفته دفاع مقدس و دهه کرامت به صورت همزمان در مسیر قدمگاه‌های حضرت در سراسر مسیر جاده ولایت همراه با برگزاری مراسم آغازین این رخداد در نقطه ورود حضرت امام رضا (ع) در خاک شلمچه، نامگذاری خیابان‌ها و بلوارها و شهرک‌های منتهی به قدمگاه‌های حضرت امام رضا (ع) در هر استان به نام مبارک حضرت امام رضا (ع) و نصب تابلوهای معرفی تاریخچه قدمگاه حضرت امام رضا(ع) و اطلاعات مورد نیاز مردم در مورد آن قدمگاه در هر یک از استان‌ها و در محل قدمگاه، از جمله مصوبات جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی حضرت امام رضا (ع) و طرح احیای قدمگاه‌های جاده ولایت بود.

به گزارش فارس، بخشی از استان فارس در حوزه شهرستان اقلید در مسیر هجرت تاریخی حضرت امام رضا (ع) قرار دارد و شیراز سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) نیز مدفن حضرت سید میر احمد بن موسی الکاظم (ع) برادر بزرگوار و جمعی از برادرزادگان آن حضرت است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول