اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

مناطق حفاظت شده قزوین افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: اکنون مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست استان قزوین هفت و نیم درصد است که تا پایان امسال به ‌10 درصد افزایش می‌یابد.

مناطق حفاظت شده قزوین افزایش می‌یابد

علی فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست استان قزوین در سال گذشته به هفت و نیم درصد افزایش یافته بود، اظهار کرد: امیدواریم با تلاش مسئولان مربوطه اداره کل محیط زیست استان قزوین این مناطق تا پایان سال جاری به 10 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های حفاظت از مناطق چهارگانه و حفاظت شده محیط زیست به جامعه هدف اداره کل محیط زیست استان قزوین ارائه می‌شود، ابراز کرد: دانش‌آموزان، دانشجویان و نیروهای بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 به همراه نیروهای متخصص این اداره کل کمک مؤثری در ارائه این آموزش‌ها می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با ارائه این آموزش به جامعه هدف اداره کل محیط زیست استان قزوین می‌توان از مناطق چهارگانه و منطقه حفاظت شده محیط زیست به نحو مطلوبی محافظت کرد.

فرهادی اضافه کرد: برگزاری آموزش‌های مختلف حفاظت و حراست محیط‌ زیست در مناطق مختلف استان قزوین از جمله بخش رازمیان از برنامه‌های اداره کل محیط زیست استان قزوین بوده است.

مردم در حفاظت از محیط زیست تلاش کنند

وی یادآور شد: اداره کل محیط زیست استان قزوین در زمینه‌های رعایت نکات بهداشتی در منابع آبی از جمله آب‌های سطحی، زیرزمینی و رودخانه‌ها آموزش‌های متعدد به جامعه هدف این اداره کل می‌دهد تا آنان با نحوه نگهداری از گونه‌های محیط زیست آشنا و اهمیت ویژه‌ای به رعایت این اصول دهند.

فرهادی با اشاره به نیروهای همیاران محیط زیست، میرشکاران محیط زیست و افرادی که داوطلبانه با همکاری محیط زیست وارد عرصه‌های منطقه‌ای و جوامع محلی می‌شوند، بیان کرد: مشارکت مردم با این نیروها می‌تواند کمک مؤثری به حفاظت از محیط زیست کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: نیروهای متخصص و کارشناسان بسیج سازندگی در قالب طرح هجرت 3 با کارشناسان محیط زیست در حفاظت و حراست از محیط زیست استان قزوین تلاش می‌کنند.

11 واحد آلاینده تا پایان سال جاری اصلاح می‌شوند

فرهادی اعلام کرد: استان قزین بیش از سه هزار واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی دارد که از این آمار در سال گذشته فقط 11 واحد آلاینده بودند که این واحدها نیز تا پایان سال جاری اصلاح می‌شوند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعامل اداره کل محیط زیست استان قزوین با واحدهای صنعتی مطلوب بوده و همین امر موجب کاهش آلایندگی محیط زیست استان قزوین شده است.

با کمک مسئولان مربوطه  مصوبات ریاست جمهوری اجرایی می‌شوند

فرهادی اجرایی نمودن مصوبات ریاست جمهوری را از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری اداره کل محیط زیست استان قزوین عنوان کرد و افزود: امیدواریم با کمک مسئولان مربوطه این مصوبات تا پایان دولت دهم اجرایی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با بیان اینکه سال جاری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، گفت: اداره کل محیط زیست استان قزوین با همه واحدهای صنعتی این استان در راستای خدمت‌رسانی مناسب به آحاد جامعه و توسعه و آبادانی استان قزوین تلاش مضاعفی می‌کنند تا بتوانند اهداف این شعار را در جامعه محقق کنند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول