اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

مسجد قاضی شیشوان عجب‌شیر نخستین مسجد تاریخی چوبی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: معماری مسجد قاضی "شیشوان" جزو نخستین مساجد تاریخی چوبی کشور است.

مسجد قاضی شیشوان عجب‌شیر نخستین مسجد تاریخی چوبی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید از کارگاه مرمتی مسجدد قاضی شیشوان اظهار کرد: در تمام طول سال شاهد تشکیل جلسات قرآنی در مسجد قاضی شیشوان هستیم و این نقش، در ماه رمضان نیز پر رنگ‌تر از همیشه دیده می‌شود.

محمدی افزود: بسیاری از مردم روستای شیشوان به دلیل قائل شدن احترام ویژه برای این مسجد و تبرک آن، مراسم احسان و افطاری ماه رمضان را در این مکان مقدس بر پا می‌دارند.

وی با بیان اینکه قدمت مسجد مربوط به دوره قاجاریه است، گفت: ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده مسجد در سال 87 از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در احیای این مسجد تاریخی پاسخی به لطف مردم عجب‌شیر بوده است.

محمدی یادآور شد: این مسجد بعد از اتمام عملیات مرمت در سال 89  ابهت سابق خود را به دست آورده است.

وی معماری مسجد قاضی "شیشوان" را شبیه به مساجد تاریخی سفید مراغه و کبود بناب دانست و آن را جزو نخستین مساجد تاریخی چوبی کشور عنوان کرد.

محمدی با اشاره به ویژگی‌های خاص این مسجد تصریح کرد: سقف چوبی مسجد شیشوان مزین به طرح‌های زیبای گل و بوته و طرح‌های اسلیمی بوده و بر روی شش ستون چوبی با پایه‌های سنگی استوار شده است.

مسجد چوبی شیشوان عجب‌شیر یکی از شاهکاری هنر معماری اسلامی است که در میان میدان مرکزی روستای شیشوان قرار گرفته و به عنوان عبادتگاه از سوی مومنان محلی و بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول