اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نمایش شکوه جمعیت نمازگزار در شبستان فیروزه جهان اسلام

مسجد کبود تبریز پذیرای مهمانان ماه خداست

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: مسجد کبود تبریز با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، پذیرای مهمانان ماه خداست.

مسجد کبود تبریز پذیرای مهمانان ماه خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در بازدید از پروژه مرمت مسجد کبود تبریز اظهار کرد: با پایان یافتن بخشی از پروژه عظیم مرمت مسجد کبود تبریز، این اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار جهانی با برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری مذهبی پذیرای روزه‌داران، شهروندان و گردشگران در ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی در ایام ماه مبارک رمضان و عید ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) برای شهروندان و مهمانان در فیروزه جهان اسلام اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت با شکوه ظهر و عصر در شبستان و صحن این مسجد تاریخی یکی از برنامه‌های ثابتی است که از روز نخست ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

محمدی همچنین از برگزاری جشن‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت اعیاد  این ماه در صحن مسجد کبود تبریز خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان آذربایجان‌شرقی اجرای مولودی‌خوانی، تواشیح و سایر برنامه‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های اعیاد و روزهای مبارک ماه رمضان عنوان کرد.

محمدی مسجد کبود تبریز را به دلیل زیبایی‌ها، عظمت، شکوه و تاریخی که دارد به‌حق شایسته عنوان فیرزوه جهان اسلام خواند و گفت: تنوع و ظرافت کاشی‌کاری و انواع خطوط به‌کار رفته در آن و به‌ خصوص به دلیل رنگ لاجوردی کاشی‌کاری‌های معرق آن سبب شده‌است که به «فیروزه اسلام» شهرت یابد و همین زیبایی‌ها و روح ملکوتی جاری در آن روح زیبای نیایش و عبادت را به ویژه در روزهای ماه مبارک رمضان برای نمازگزاران به ارمغان می‌آورد.

مسجد کبود تبریز طبق کتیبه سردر آن در سال 870 هجری قمری و 1465 میلادی و در زمان سلطان جهانشاه مقتدرترین حکمران سلسله قره‌قویونلو و به دستور دختر او صالحه خانم بنا شده‌ و به فیروزه جهان اسلام معروف است که به دلیل زیبایی و تاریخ و معماری بی‌نظیرش همه ساله گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول