اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تخصیص 1.5 میلیارد تومان اعتبار

50 مسجد در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار 50 مسجد در سطح روستاهای این استان احداث می‎شود.

50 مسجد در چهارمحال و بختیاری احداث می‎شود

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی به این سازمان تخصیص داده نمی‎شود، 15 درصد درآمد حاصل از جمع‌آوری نذورات مردم در امامزاد‌گان هزینه فرهنگی خود امامزاده شده و پنج درصد نیز به طور متمرکز در استان صرف مسائل فرهنگی می‎شود.

وی با بیان اینکه اکثر امامزادگان این استان نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، گفت: به طور تقریبی اکثریت امامزادگان مستقر در این استان در حال بازسازی، نوسازی و توسعه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز اقدامات عمرانی در بارگاه متبرکه امامزادگان استان در حال اجراست، ادامه داد: این در حالی است که درآمدهای حاصل از جمع‌آوری نذورات مردمی به امامزادگان جوابگوی هزینه‌های عمرانی در حال اجرا نیست.

طباطبایی تعداد بقاع متبرکه این استان را 100 بقعه اعلام کرد و افزود: علاوه بر بقاع متبرکه استان، 95 آرامگاه امامزادگان، قدم‌گاه و نظرگاه در این استان شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به روستاهای فاقد مسجد در این استان، بیان کرد: در حال حاضر افزون بر 50 روستای این استان فاقد مسجد شناسایی شده است که با توجه به ضرورت و اهمیت این اقدام فرهنگی احداث مساجد در این روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شش مسجد با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در دست احداث است، گفت: این طرح تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‎رسد.

طباطبایی در ادامه با اشاره به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح، گفت: از مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده، برای هر مسجد 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی از مردم این استان خواست در راستای افزایش فرهنگ وقف، برای تکمیل امامزادگان دو معصوم، این سازمان را حمایت کنند، چراکه در جوار حرم امامزادگان دو معصوم فضای مناسبی برای پذیرایی از مردم وجود ندارد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول