اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

آموزش و پرورش در مدیریت بهینه مصرف نقش اساسی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فراگیر و تاثیرگذار در نهادینه کردن مدیریت مصرف در جامعه استفاده درست از منابع و ترویج اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارد.

آموزش و پرورش در مدیریت بهینه مصرف نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد مقاومتی و بهینه کردن مصرف تاکید شده بود که مجموعه آموزش و پرورش به خوبی می‌‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت آموزشی و پرورشی خود این امر را نهادینه کرده و به توسعه همه‌جانبه این امر اقدام کند.

وی با اشاره به برخی از بخش‌های سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع مسئولان در روزهای اخیر خاطر نشان کرد: باید این فرمایشات را الگو و محک عملی رفتار و کردار خود قرار دهیم به طوری که معلمان ما در سر کلاس‌های درس می‌‌توانند به خوبی با طرح موضوعات ارزشمند اقتصادی و مصرف درست در پرورش و تقویت روحی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشند.

رئیس شورای آموزش و پرروش استان اردبیل یکی از تاکیدات معظم‌له را پرهیز از اختلاف نظر و تاکید بر وحدت و تلاش پیگیرانه خواند و اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم با کنار گذاشتن اختلافات حول محور وحدت و ولایت فقیه کارها را به پیش بریم.

صابری تاکید بر آرمانگرایی همراه با واقعیت را از دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: اگر واقعیت‌های موجود بیان شود در حقیقت مسیر رشد و توسعه به شایستگی اتفاق می‌‌افتد ولی نباید از متهم شدن به آرمانگرایی هراس داشته باشیم چرا که امروز بسیاری از شعارهای آرمانگرایی دیروز به عمل تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: توصیه دیگر مقام معظم رهبری استفاده از فرصت‌ها و قدر دانستن آن در انجام ماموریت بود که نباید مدیری منتظر تامین امکانات و اعتبار باشد بلکه شایسته است با توکل به خداوند و شایستگی‌‌ها کارها را به سطح انجام برسانیم.

این مسئول موضوع تسامح و تساهل برخی از مسئولان گذشته را در موضوع هسته‌ای یادآور شد و اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب به جرات اعلام کردند که در سایه همین نادیده انگاشتن ظرفیت‌ها بود که مجبور شدیم خود در صحنه حاضر شده و در مسایل مختلف اظهار نظر کنیم.

صابری عبرت گرفتن از گذشته را سرمشقی برای موفقیت در اهداف پیش رو توصیف کرد و افزود: ما در سه دهه گذشته بحران‌ها و فتنه‌های مختلفی را از سر گذرانده‌ایم و امروز با کنار گذاشتن برخی از ضعف‌ها به ویژه در حوزه مدیریتی و مصرف بی‌‌رویه می‌‌توانیم به آینده امیدوار باشیم و به عنوان کشور بی‌‌نظیر منطقه شناخته شویم.

استاندار اردبیل ایران اسلامی را جزو پنج قدرت هسته‌ای جهان معرفی و خاطر نشان کرد: عصبانیت امروز استکبار از الگو شدن ایران در تمام زمینه‌هاست و در مقابله با تحریم‌های اقتصادی اخیر نیز ضرورت دارد با تمام توان و تکیه بر منافع وارد کار شویم.

صابری از مدیرعامل گاز نیز خواست؛ تا رسیدن فصل شروع مدارس و سرد سال با تعیین سهم 50 ریال تعیین شده از نرخ مشترکان برای گازرسانی به مدارس با اولویت روستاهای سردسیر اقدام کرده و با هماهنگی مرکز سهم استان را به صورت شفاف اعلام کند.

وی در خصوص گلایه مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس نیز در مورد کمبود اعتبارات گفت: با تعاملی که با فرمانداران شهرستان‌ها برقرار می‌‌شود می‌‌توان از محل اعتبار آموزش و پرورش جابه‌جایی‌‌ها را بدون محدودیت انجام داد.

استاندار اردبیل موضوع تجهیز پژوهشکده اردبیل را نیز یادآور شد و افزود: در این زمینه نیز آموزش و پرورش می‌‌تواند در تنظیم موافقتنامه‌ها جابجائی مورد نظر را انجام دهد.

صابری در پایان سخنان خود موضوع بیسوادی و ضرورت تشکیل کمیته ویژه با حضور فرمانداران، بخشداران و دهیاران را در راستای ریشه‌کنی بیسوادی و شناسایی افراد بی‌‌سواد ضروری توصیف و بر انجام اقدامات مورد نظر تاکید کرد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول