اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی خبرداد

افتتاح نخستین اردوگاه کشوری آموزش و پرورش استثنایی در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی نزدیک به هشت سال است که در طرح سنجش، رتبه نخست را دارد، گفت: نخستین اردوگاه کشوری آموزش و پرورش استثنایی در هفته دولت در مشهد افتتاح می‌شود.

افتتاح نخستین اردوگاه کشوری آموزش و پرورش استثنایی در مشهد

سید محمدمهدی حسینی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: مالکیت تمام مدارس استثنایی خراسان رضوی، متعلق به آموزش و پرورش است و در سطح خراسان‌رضوی، مدرسه استیجاری و همچنین دو نوبتی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی ادامه داد: تجهیزاتی که در مدارس استثنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل تجهیزات آموزشی، اداری و توانبخشی است.

حسینی عنوان کرد: تجهیزات مدارس استثنایی خراسان‌رضوی، در سطح کشور بی‌نظیر است و چهار تا پنج برابر مدارس سایر استان‌ها، تجهیزات در اختیار داریم.

وی بیان کرد: البته قیمت این تجهیزات بسیار بالا است و بدون کمک نهادهای دولتی و همچنین خیرین قادر به تهیه آنها نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: در بازدیدی که برخی از افراد دفتر نهاد ریاست جمهوری از امکانات مدارس استثنایی خراسان رضوی داشتند، اعلام کردند که خراسان‌رضوی می‌تواند برای تهران هم الگو باشد.

حسینی تاکید کرد: در عرض شش سال گذشته، 60 مدرسه استثنایی در خراسان رضوی ساخته شده و در حال حاضر نزدیک به 165 مدرسه در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که نزدیک به 50 درصد آنها در مشهد قرار دارند.

وی گفت: آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی در حال حاضر دارای هفت سالن ورزشی است و براساس تفاهم‌نامه‌هایی که با افراد خیر امضا کرده‌ایم، 15 سالن دیگر نیز تا چهار سال آینده به این مجموعه اضافه می‌شود که عملیات اجرایی پنج سالن آغاز شده است.

حسینی اضافه کرد: نمونه این ساخت‌وسازها در سراسر کشور بی‌نظیر است و باید این نوید را نیز به جامعه آموزش و پرورش استثنایی کشور بدهیم که نخستین اردوگاه کشوری آموزش و پرورش استثنایی با هزینه‌ای نزدیک به 4 میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در مشهد افتتاح می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی یادآور شد: همچنین بزرگترین استخر مجموعه آموزش و پرورش استثنایی کل کشور نیز در دهه فجر در مشهد افتتاح می‌شود.

حسینی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان استثنایی خراسان‌رضوی ادامه داد: تعداد 11هزار و 500 دانش‌آموز استثنایی در خراسان‌رضوی تحصیل می‌کنند که از میان 46 درصد دختر و 54 درصد پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سنجش گفت: برای اجرای این طرح از ابتدای خردادماه، 69 پایگاه ایجاد شده که دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها از جنبه‌های مختلف مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرند.

حسینی تصریح کرد: این طرح تنها در هفت یا هشت کشور اجرا می‌شود، اما کیفیت اجرایی هیچ‌کدام از آنها به برنامه اجرایی ایران نمی‌رسد و در سطح کشور نیز خراسان رضوی نزدیک به هشت سال است که رتبه نخست را در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: سال گذشته در قالب طرح سنجش، صدو 11 هزار نوآموز مورد بررسی قرار گرفتند و از میان هزار و 600 نوآموز به مدارس استثنایی و یا سازمان بهزیستی معرفی شدند.

حسینی تعداد نوآموزانی که امسال و تاکنون مورد آزمایش طرح سلامت قرار گرفته‌اند را 83هزار نفر عنوان کرد و گفت: این رقم، امسال ممکن است به 200هزار نفر هم برسد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول