اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

آموزش روستاییان شوشتر برای پرورش مرغ بومی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از آموزش روستاییان شوشتر برای پرورش مرغ بومی خبر داد و گفت: آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

آموزش روستاییان شوشتر برای پرورش مرغ بومی

نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر برای ارتقای سطح آموزش‌های خود به روستاییان در سال‌جاری اقدام به آموزش نحوه تولید و نگهداری مرغ بومی کرده است که این کلاس‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد کلاس‌های برگزار شده افزود: تاکنون بیش از شش کلاس آموزشی در روستاهای شهرستان شوشتر تشکیل شده است.

پوررکنی تأکید کرد: 120 نفر در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند و برگزاری کلاس‌ها نیز ادامه خواهد داشت و بر اساس تقاضای روستاییان در سطح شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر افزود: در سطح شهرستان شوشتر تاکنون برای جلوگیری از خروج ارز از کشور بیش از 7 هزار و 560 کیلوگرم بذر سویا میان کشاورزان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی با توزیع این میزان بذر بیش از 60 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر زیر کشت سویا رفته است و کشت این محصول ادامه دارد.

پوررکنی با اشاره به اینکه میزان کشت این محصول افزایش خواهد یافت، تأکید کرد: کشت این محصول کشاورزی در سطح شهرستان شوشتر افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که میزان سطح زیرکشت این محصول به 100 هکتار برسد که در سال‌های گذشته در شوشتر بی‌نظیر است.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر افزود: در یک ماه گذشته یک میلیون و 788 لیتر سوخت گازوئیل بین کشاورزان شهرستان شوشتر توزیع شده است.

وی افزود: در فصل گرم سال توزیع گازوئیل به دلیل کشت‌های متعدد مانند شلتوک، ذرت، ماش، لوبیا، صیفی‌جات و...  افزایش می‌یابد و این میزان سوخت به تراکتورداران عرضه شده است.

پوررکنی با اشاره به کشت‌های تابستانی شهرستان شوشتر تصریح کرد: : تا کنون بیش از 550 هکتار از اراضی شهرستان شوشتر به کشت هندوانه اختصاص یافته است و کشت هندوانه در این مزارع به پایان رسیده است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن کشت این محصول در سطح شهرستان شوشتر گفت: مطمئنا این اراضی برای کشت هندوانه افزایش خواهد یافت.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به آغاز کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر تأکید کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود که بیش از 20 هزار تن ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان شوشتر برداشت شود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت مزارع شهرستان شوشتر گفت: در سال‌جاری بیش از 3 هزار هکتار برای کشت ذرت دانه‌ای در سطح شهرستان شوشتر در نظر گرفته شده است.

پوررکنی با اشاره به متوسط تولید مزارع خوزستان در محصول ذرت دانه‌ای بیان کرد: متوسط تولید ذرت دانه‌ای در سطح مزارع استان خوزستان به ازای هر هکتار هفت تن است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول