به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مرتضی شهبازیان بعدازظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: مسیر جاده تبریز ـ اهر در استان آذربایجانشرقی که 90 کیلومتر طول دارد به دلیل تکبانده بودنش در هر مترمربع از آن کشته و تلفات داده است و پیگیری مسئولان ذیربط کندی این پروژه را تسریع نکرده است.
وی ادامه داد: به نظر میرسد این پروژه حیاتی همت والای وزارت راه و شهرسازی را در قالب پروژه مهر ماندگار میطلبد.
نماینده آذربایجانشرقی در شورای عالی استانها اظهار کرد: از متولیان این پروژه تقاضا داریم به دلیل رونق اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیتهای بالقوه منطقه ارسباران در ایام فعالیتهای عمرانی پیگیری جدی این موضوع را در برنامه خود داشته باشند.
رئیس شورای شهرستان اهر با اشاره به حادثهخیز بودن این جاده که براساس اعلام پلیس راه اورژانس و راه و شهرسازی دومین جاده حادثهخیز استان است، تسریع در اجرای این پروژه عظیم و حیاتی ارسباران را یک ضرورت برشمرد.
وی گفت: متأسفانه حادثهخیز بودن این جاده و کندی عملیات اجرایی این بزرگراه که با وجود گذشت بیش از سه سال هنوز از پیشرفت قابل توجهی برخوردار نبوده، نارضایتی مردم و مسئولان منطقه را فراهم آورده است.
این مقام مسئول با اشاره به تردد روزانه بیش از 30 هزار خودرو از این جاده به دلیل نقطه اتصال مرکز استان به سایر استانها و مناطق مرزی، اختصاص اعتبارات لازم و کافی را برای این پروژه ضروری برشمرد.
این گزارش حاکی است، عملیات اجرایی بزرگراه اهر ـ تبریز از سال 87 آغاز شده و قطعه اول و سوم این پروژه به پیمانکار داده شده اما پیشرفت اجرایی قابل توجهی نداشته و قطعه سوم نیز با وجود قول مسئولان تاکنون به پیمانکار واگذار نشده است.
انتهای پیام/ی20/ف4004