اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه تسریع یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود و تجدید منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه ضروری است و باید پروژه‌های احیای در دست اجرا تسریع یابد.

پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه تسریع یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد جهانگیرزاده در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: ادامه بحران و خشکی دریاچه ارومیه تغییر اقلیم منطقه را موجب می‌شود.

وی افزود: آگاه‌سازی مردم و جلب مشارکت آنان در مدیریت مصرف آب بسیار ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی با همکاری و همراهی مسئولان اجرایی اقدامات لازم را در زمینه تقویت نهادهای مردمی و جلب همکاری آنان انجام می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مسئولان در فعال‌سازی پروژه‌های نجات‌بخشی دریاچه ارومیه، بر لزوم آمادگی نمایندگان استان برای پیگیری و رفع موانع پروژه‌های شاخص استان تاکید و عنوان کرد: پروژه‌های مرتبط با دریاچه ارومیه در اولویت برنامه‌های اجرایی استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از پروژه‌های حوضه آب استان از جمله شبکه‌های آبرسانی و توزیع اراضی کشاورزی پایین‌دست سدها،‌ خطوط انتقال آب و آبرسانی به شهرهای استان و همچنین پروژه‌های مرتبط با تامین آب دریاچه ارومیه ارائه کرد.

پارک ملی دریاچه ارومیه با ویژگی‌های خاص خود بعد از دریاچه شور بحرالمیت در دنیا به عنوان دومین دریاچه شور و بزرگ در جهان به شمار می‌رود، این دریاچه به عنوان بزرگ‌ترین تالاب دایمی با دارا بودن 102 جزیره بزرگ و کوچک در استان قابلیت‌های زیادی را در دل خود جای داده است.

مساحت این دریاچه بیش از 570 هزار هکتار است.

با به خطر افتادن وضعیت این دریاچه علاوه بر تهدیدات زیست محیطی استان، حیات گونه‌های با ارزش و نادر کشور از جمله گوزن زرد ایرانی و... نیز به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول