اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

شوراهای حل اختلاف حل و فصل دعاوی را تسریع می‌بخشند

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: با وجود شوراهای حل اختلاف، سرعت در رسیدگی به دعاوی افزایش و مدت زمان روند آن کاهش یافته است.

شوراهای حل اختلاف حل و فصل دعاوی را تسریع می‌بخشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در نشست اعضای منتخب شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سنندج عملکرد مثبت شوراهای حل اختلاف را موجب احیای فرهنگ صلح و سازش در راه دستیابی به عدالت واقعی در جامعه عنوان کرد.

وی بیان داشت: سرعت در حل و فصل اختلافات در برای استیفای حقوق مراجعان در کوتاه‌ترین زمان، از برکات این شوراهاست.

استاندار کردستان یادآور شد: مجموعه دست‌اندرکاران امر قضا در استان توانسته‌اند با ارائه خدمات شایسته و اقدامات ارزشمند رضایت نسبی مردم فهیم استان را به دست آورند که این مهم شایسته تقدیر است.

شهبازی افزود: اکثر قریب به اتفاق افرادی که هم‌اکنون در شعب مختلف شوراهای حل اختلاف استان مشغول به خدمت هستند افرادی توانمند، خوشنام، دارای روحیه خدمت بی‌منت به مردم و بدون چشم‌داشت مادی بوده و لازم است مسئولان و مدیران استان با درک شرایط این افراد تمام توان خود را در زمینه جبران زحمات آنان بکار بندند.

استاندار کردستان گفت: بروز برخی ناهماهنگی‌های اجتماعی در سطح جامعه طبیعی و باید با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و بررسی موارد جزئی اختلاف در شوراها، از گسترش ناهنجاری اجتماعی پیشگیری کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به روحیه فداکاری و گذشتی که در ذات مردم کردستان وجود دارد بسیاری از اختلافات آنان با یکدیگر با سعه‌صدر طرفین دعوا و تدبیر اعضای شوراهای حل اختلاف منجر به سازش می‌شود.

شهبازی در پایان تعامل دستگاه قضایی با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید از این تعامل در راستای کمک به پیشرفت استان استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری کردستان هم در این برنامه از ثبت 17 هزار و 509 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سال‌جاری خبر داد.

علی‌اکبر گروسی عنوان کرد: تاکنون 16 هزار و 851 پرونده از این تعداد در شوراهای حل اختلاف بررسی شده است.

وی به وجود 212 شعبه شوراهای حل اختلاف روستایی و شهری استان کردستان اشاره کرد و صلح و سازش 3 هزار و 436 پرونده در سال‌جاری را نتیجه زحمات این شعبات در استان دانست.

گروسی در پایان اذعان داشت: شوراهای حل اختلاف از سیاست‌های موفقیت‌آمیز قوه قضائیه است که در کاهش حجم ورودی پرونده به دادگاه‌های کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول