اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع انسانی استانداری هرمزگان تاکید کرد

تسریع در تهیه سند آمایش نیروی انسانی استان هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون منابع انسانی استانداری هرمزگان بر تسریع در تهیه سند آمایش نیروی انسانی استان تاکید کرد.

تسریع در تهیه سند آمایش نیروی انسانی استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ساسان مبینی در این رابطه اظهار داشت: این کارگروه برای نخستین بار در استان برای تحلیل و تبیین وضعیت نیروی انسانی استان، راه‌اندازی بانک اطلاعات نیروی انسانی در مرکز امار، شناخت نیروی انسانی در بخش‌های مختلف، تدوین برنامه تربیت نیروی انسانی با رویکرد تعیین سهم اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص عرضه و تقاضای نیرو در کشور، تشکیل شده است که در درجه نخست راه‌اندازی سند آمایش نیروی انسانی استان در دستور کار و مصوبه این جلسه است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن بدنه اقتصاد، نیروی انسانی است، اظهار داشت: شناخت نیازهای نیروی انسانی از طریق راه‌اندازی بانک اطلاعات نیروی انسانی میسر است و حوزه وظایف هر دستگاه به خوبی تعریف و مشخص می‌شود.

مبینی با بیان این مطلب که دروس تئوری در دانشگاه‌ها حرف اول را می‌زنند، ابراز داشت: عدم تطابق رشته‌های دانشگاهی با بازار کار موجب حساسیت خاصی در این حوزه شده است که با بررسی این مورد می ‌توان در توسعه صنعت و کشاورزی استان با تربیت و به کارگیری افراد متخصص در این بخش‌ها از ظرفیت‌های لازم بهره برد.

وی افراد جویای کار را در استان برای مردان زیر دیپلم و دیپلم معرفی کرد و افزود: زنان جویای کار استان از سطح تحصیلات دانشگاهی برخودارند که ترکیب چارت سازمانی از توازن خوبی برخوردار نمی‌شود.

مبینی خواستار تسریع در تهیه سند آمایش نیروی انسانی استان شد و ادامه داد: عملیاتی شدن وظایف کارگروه در کوتاه مدت یکی از برنامه‌هایی است که به جد پیگیری می‌شود.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری هرمزگان همچنین خواستار فعالیت کارگروه در سه بخش برنامه‌ریزی، راهبردی و سیاست‌گذاری در استان شد و اظهار داشت: تصمیم‌گیری و اجرا شدن آن در کوتاه مدت و حفظ ان در قالب برنامه بلند مدت می‌تواند از دیگر فعالیت کارگروه در این حیطه باشد.

همچنین در این نشست تشکیل پورویزال و تهیه سند آمایش نیروی انسانی به دانشگاه هرمزگان واگذار شد و مقرر گردید اعضای کارگروه حفظ و ماهی یکبار کارگروه برنامه‌ریزی نیروی انسانی در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/خ۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول