اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم:

گمرک با تسریع در ترخیص کالاهای چرخ صنعت را به حرکت درآورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: گمرک باید با نگاه عالمانه، کارشناسانه و به موقع خود برخی کالا‌هایی که موجب می‌شود چرخه صنعت به حرکت درآید را سریع‌تر ترخیص کند.

گمرک با تسریع در ترخیص کالاهای چرخ صنعت را به حرکت درآورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم یونس عالی‌پور در نخستین همایش نقش گمرک و اتاق بازرگانی که با همکاری گمرک استان و اتاق بازرگانی و با حضور مدیران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان در سالن امام علی(ع) اتاق بازرگانی برگزار شد اظهار کرد: از زمانی که ثبت سفارش کالا صورت می‌گیرد تا زمانی که ضوابطی برای ترخیص آن صادر شده و صادرات کالا صورت می‌گیرد، چند ارگان ایفای نقش می‌کنند.

وی تصریح کرد: نقش اول را تاجر یا وارد کننده دارد که بر اساس ضوابط دولت که در قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب کرده است، واردات یا صادرات را انجام می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه جایگاه و حساسیت گمرک به این دلیل است که بر اساس ضابطه تعیین شده، نظارت عالمانه و دقیقی خواهد داشت اضافه کرد: جایگاه بازرس و ناظر در گمرکات بسیار مهم است به این دلیل که اجازه ندهد آنچه عنصر نامطلوب تجاری، کالای بی‌کیفیت یا فاقد استاندارد است وارد کشور شود.

عالی‌پور تصریح کرد: اگر بیان می‌کنیم کالایی نباید به هر دلیل وارد چرخه اقتصادی کشور شود و مانع از اشتغال شود، توجه به سمت گمرک برای اجرای عالمانه قوانین است.

وی با تاکید بر اینکه تمام ارگان‌ها باید برای ورود ماشین‌آلات، مواد اولیه و کالاهای اساسی فضای کسب و کار مطلوبی را فراهم کنند تا در حداقل زمان، حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد اظهار کرد: در کشور بیش از 70 درصد کالاهای وارداتی کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و مواد اولیه است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه وظیفه گمرک بسیار سخت است تصریح کرد: این نگاه سختگیرانه ممکن است موجب مختل شدن چرخه اقتصادی کشور شود.

عالی‌پور ادامه داد: گمرک باید با نگاه عالمانه، کارشناسانه و به موقع خود برخی کالاهایی که موجب می‌شود چرخه صنعت به حرکت درآید را سریع‌تر ترخیص کند.

وی با تاکید بر اینکه گمرک و بنادر نگهبان ارزش‌های اقتصادی هستند خاطر نشان کرد: همه تلاش‌ها بر این است که نگاه ویژه‌ای در استان شکل گرفته و گمرک توسعه باید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه توسعه استثنایی را در بخش تولید در استان شاهد هستیم اضافه کرد: اکنون فضای مطلوبی برای تجار و صنعتگران ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول