اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کشاورزی

تنها راه حل نجات کم‌آبی مرند تسریع در انتقال آب رودخانه ارس است

خبرگزاری فارس: معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تنها راه حل نجات کم‌آبی شهرستان مرند در بخش کشاورزی تسریع در انتقال آب رودخانه ارس به این شهرستان است.

تنها راه حل نجات کم‌آبی مرند تسریع در انتقال آب رودخانه ارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، ایوب ایرانی‌فام چهارشنبه‌شب در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به قابلیت‌های شهرستان مرند از نظر توسعه بخش کشاورزی و زراعت و باغبانی اظهار کرد: کمبود و مشکل آب در این شهرستان یک مشکل حاد برای کشاورزان منطقه شده و الگوی گشت زعفران بهترین گزینه برای توسعه کشاورزی در این بخش است.

وی افزود: برای صرفه‌جویی در آب نیازمند یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری هستیم که مستلزم 25 میلیارد تومان اعتبار است.

ایرانی‌فام ادامه داد: تنها راه حل نجات کم آبی شهرستان مرند در بخش کشاورزی تسریع در انتقال آب رودخانه ارس به این شهرستان است.

بهنام رضوانی فرماندار شهرستان مرند نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی دولت به عنوان سال کشاورزی و توسعه آن نامگذاری شده از اول سال‌جاری تاکنون بیش از 200 میلیارد ریال طرح در کارگروه کشاورزی و توسعه شهرستان تصویب و برای تخصیص اعتبار به ستاد استانی توسعه بخش کشاورزی ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کم‌آبی در شهرستان مرند گفت: تاکنون پس از گذشت بیش از هشت سال از آغاز عملیات اجرایی انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های مرند گذشته ولی هیچ اقدام موثری برای انتقال آب رودخانه ارس به دشت‌های شهرستان مرند صورت نگرفته است و این در حالی است که با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع موجب زیر کشت رفتن بیش از 15 هزار هکتار از اراضی بایر دشت‌های تشنه "هرزندات" و "یکانات" شده و علاوه بر اشتغالزایی رونق اقتصادی منطقه را نیز فراهم آورد.

اصلاح و نوسازی باغات درجه دو و سه در سطح یک‌هزار هکتار، تخصیص اعتبار لازم برای اصلاح کانال‌های سنتی و لوله‌گذاری پایاب چاه‌های کشاورزی به میزان 500 کیلومتر و اختصاص اعتبار برای آبخیزداری و توسعه آبیاری تحت‌فشار از مهم‌ترین تصمیمات این جلسه بود.

شهرستان مرند با دارا بودن 11 هزار هکتار از اراضی ویژه باغات سالانه بیش از 75 هزار تن انواع محصولات باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و باغبانی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول