اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تغییر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: 50 درصد از رشته‌های علمی کاربردی این استان بر اساس نیازسنجی تغییر می‌کند بر همین اساس این دانشگاه هر سال در حال پویا و به روز شدن است.

تغییر رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بر اساس نیاز بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عنایت‌الله توکلی بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی از مراکز آموزشی کشور است که به صورت دولتی و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و آموزش کشور فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی در کشور با 868 مرکز و 570 هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در 460 کد رشته به ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان کشور می‌پردازد.

توکلی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی کمترین هزینه را بر دولت تحمیل کرده است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف شده تا با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان را برگزار کند.

وی، پویایی را از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشگاه علمی کاربردی برشمرد و ادامه داد: رشته‌های آموزشی دانشگاه علمی کاربردی هر سال در حال تغییر است، چراکه این رشته‌ها متناسب با بازار کار و بخش اشتغال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری افزود: 50 درصد از رشته‌های علمی کاربردی بر اساس نیازسنجی تغییر می‌کند برهمین اساس این دانشگاه هر سال در حال پویا شدن است.

توکلی تعداد مراکز دانشگاه علمی کاربردی این استان را 11 مرکز برشمرد و گفت: در حال حاضر 7 هزار و 226 دانشجو در 110 کد رشته تحصیلی به تحصیل مشغول هستند.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علمی کاربردی، رویکرد مهارتی است، اظهار داشت: براین اساس رشته‌هایی که در این مراکز تدریس می‌شود باید به یک مهارت ختم شده و دانش‎آموختگان این رشته‌ها باید بتوانند جذب بازار کار شوند.

توکلی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در مراکز علمی کاربردی این استان اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از 40 مسابقه کتابخوانی، دو اردوی بصیرت دینی ویژه دانشجویان، اعزام دانشجویان به مشهد مقدس و عمره مفرده و شرکت اساتید در طرح ضیافت اندیشه مدرسان از جمله این برنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پایگاه‌های بسیج در 9 مرکز علمی کاربردی استان فعال است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی بازوی فرهنگی دانشگاه است که تاکنون فعالیت‌های بسیاری در این مراکز اجرا کرده است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول