اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی:

نخستین دوره هم‌طراز با دکتری تخصصی در دانشگاه علمی‌کاربردی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی از راه‌اندازی نخستین دوره هم‌طراز با دکتری تخصصی در دانشگاه جامع علمی کاربردی تا پایان سال 91 خبر داد.

نخستین دوره هم‌طراز با دکتری تخصصی در دانشگاه علمی‌کاربردی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدامین ترابی‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 1373 تاسیس شد و در سال 84، شعبه آن در خراسان نیز راه‌اندازی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی ادامه داد: از سال 84 تاکنون، بیش از 45 هزار دانشجو در 63 مرکز علمی کاربردی در خراسان رضوی به تحصیل مشغول و بخش عمده‌ای از انها نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

ترابی‌زاده گفت: 47 مرکز علمی کاربردی در مشهد و 16 مرکز نیز در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشجویان این دانشگاه در دو رده پودمانی و ترمی به تحصیل مشغول هستند و در حال حاضر نیز 60 درصد دانشجویان این دانشگاه در خراسا‌ن‌رضوی در مقطع پودمانی و 40 درصد نیز در مقطع ترمی تحصیل می‌کنند.

ترابی‌زاده تاکید کرد: 70 درصد دانشجویان این دانشگاه در خراسان‌رضوی، جزو سهمیه آزاد و باقی آنها شاغل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار گروه اصلی صنعت، کشاورزی، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر خدمات آموزشی خود را ارائه می‌کند و با رویکرد جدید دانشگاه، قرار است در مقطع کارشناسی ارشد نیز در دو رشته دانشجو پذیرش شود.

ترابی‌زاده گفت: تا انتهای سال 91 نیز، نخستین دوره مهندسی فناوری خبره که هم‌طراز با دکتری تخصصی است، در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: ساختار آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ابتدای سال 91، به‌ صورت کامل متحول می‌شود و آموزش‌ها بیشتر به سمت مهارتی‌شدن سوق پیدا می‌کند.

ترابی‌زاده تاکید کرد: در ساختار جدید، تنها 40 درصد مباحث ارائه شده آموزشی دانش‌بنیان است و 60درصد باقیمانده مهارت‌محور است.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: برخی از رشته‌ها نیز به‌صورت کامل تغییر نام پیدا کرده‌اند و به زیرشاخه‌های عملی و مهارتی تقسیم شده‌اند و دروسی با عنوان توانمندی‌های عمومی نیز در هشت واحد به دانشجویان ارائه می‌شود.

ترابی‌زاده گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در میان سایر دانشگاه‌هایی که از دانشجویان شهریه اخذ می‌کنند، کمترین هزینه را از دانشجویان طلب می‌کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول