اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

400 رشته تحصیلی جدید به دانشگاه علمی کاربردی اضافه می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علمی-کاربردی گفت: تا پایان سال جاری 400 رشته تحصیلی جدید به دانشگاه علمی - کابردی اضافه می‌شود.

400 رشته تحصیلی جدید به دانشگاه علمی کاربردی اضافه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدمهدی فیضی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علمی - کاربردی واحد استانی گلستان اظهار داشت: این دانشگاه 600 رشته مهارتی دارد که با بررسی‎های انجام شده به دلیل مهارتی نبودن 100 رشته حذف خواهد شد.

وی افزود: البته با حذف این رشته‎ها 400 رشته جدید مهارتی متناسب با نیاز استان‎ها در این دانشگاه ارائه خواهد شد.

فیضی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‎های نظام جامع علمی-کاربردی در سطح کلان این است که هر کارگاه صنعتی تبدیل به یک آموزشگاه شود خاطر نشان کرد: در این راستا دانشگاه به دنبال داشتن استاندارد این مرکز آموزشی نیست و همه فضای کارخانه‎ها و کارگاه‎های تولیدی و فنی می‎تواند فضای آموزش محسوب شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علمی - کاربردی کشور با بیان اینکه ممکن است در این مدل تعداد پذیرش دانشجو محدود باشد ابراز داشت: با شناسایی صنایع قوی در استان‎ها و آموزش افراد به دنبال این هستیم تا در سطح استان‎ها و کارخانه‎ها تحول ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: اقدام دیگری که دانشگاه علمی-کاربردی از آن استقبال خواهد کرد ارتباط در سطح کلان بین دانشگاه‎های نظری و تئوری است و در آیین‌نامه توسعه آموزش مهارتی نظام علمی -کاربردی کشور که در سال گذشته به تصویب رسیده این دانشگاه مجاز به تاسیس مرکز علمی -کاربردی در دانشگاه‎های تئوری است.

فیضی در پایان ایجاد ارتباط با مسئولان، ارائه آموزش‎های مهارتی، تحول در هرم تحصیلی، تعیین خط مشی اجرایی، نیاز‌سنجی مهارتی و... را از جمله وظایف مسئولان نظام علمی-کاربردی در سطح کشور دانست.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول