اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد

420 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: هم اکنون بالغ بر 420 هزار دانشجو در 886 مرکز علمی کاربردی و با 320 رشته مشغول تحصیل هستند.

420 هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد حسین موسی‌زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه کلیه رشته‌های موجود در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس مشاغل تدوین شده است، گفت: وظیفه اصلی ما ارتقاء سطح مهارت دانشجویان بوده و دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان به موازات دانشگاه لرستان در حرکت است.

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما در بحث مهارت و عنوان رشته‎ها، شغل‎محور است، افزود: در مهرماه سال جاری نظام جامع ارتقا مهارت اجرا می‎شود که بر اساس این نظام بسیاری از رشته‎ها ساماندهی و افراد سه دوره کارآموزی را طی خواهند کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به اخذ مصوبات لازم برای استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در سال گذشته از سوی هیئت دولت، مسئولان دانشگاه امسال را سال استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری نامگذاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بسترهای اولیه و اصلی در استقرار این نظام که بازنگری سر فصل رشته‌های موجود دانشگاه با دیدگاه مهارتی است، فراهم شده و کلیه پذیرش‌های سال جاری بر این اساس خواهد بود.

موسی‌زاده ادامه داد: به این صورت که افراد پذیرش شده بعد از پیمودن یک دوره کاربینی، یک سال درس می‎خوانند و سپس کارورزی یک را انجام و بعد از این مهم یکسال درس می‏خوانند و یک سال بعد نیز کارورزی دو را انجام می‎دهند.

وی تصریح کرد: این نظام جدید این نوید را به دانشجویان می‎دهد که تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منجر به بیکاری نشود، حداقل در استان‌هایی که دارای صنعت هستند.

در این مراسم سعید محمدزاده به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان منصوب و از زحمات کیانوش بهرهی رئیس سابق این دانشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول