اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اجرای طرح مسجدمحوری صورت می‌گیرد

آمادگی سازمان تبلیغات زنجان برای همکاری با کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان برای همکاری با کمیته امداد در زمینه اجرای طرح جامع مسجد محوری خبر داد.

آمادگی سازمان تبلیغات زنجان برای همکاری با کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر امروز در دیدار با معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان و همچنین رئیس اداره زکات کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: طرح جامع مسجد محوری موجب رونق مساجد می‌شود و از همین رو سازمان تبلیغات استان زنجان آماده همکاری همه جانبه با کمیته امداد در اجرای این طرح است.

وی همچنین یادآور شد: سازمان تبلیغات آمادگی لازم را در زمینه هماهنگی با ائمه جماعات در زمینه اجرای طرح جامع مسجدمحوری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان آمادگی همکاری با هر طرحی که موجب رونق مساجد شود را دارد.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی برای همکاری با کمیته امداد را در زمینه ترویج بحث زکات و همچنین معرفی مبلغان برای ترویج این موضوع را دارد.

همچنین در ادامه این جلسه معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان به تبیین طرح جامع مسجدمحوری پرداخت.

رضا حسنلو اظهار کرد: اجرای طرح جامع مسجدمحوری در مساجد با تشکیل هسته‌های مردمی متشکل از امام جماعت به عنوان مسئول و رکن، اعضای هیئت امنا، اعضای بسیج پایگاه مسجد و معتمدین محل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مساجد و ائمه محترم جماعات و اعضای محترم هیئت امنا می‌توانند در قالب مسجد محوری با کمیته امداد همکاری و تعامل کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اهداف اجرای طرح جامع مسجدمحوری افزود: احیای کارکردهای مسجد بر اساس سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در بحث رسیدگی به مشکلات مردم خصوصا نیازمندان محل یکی از اهداف اجرای طرح جامع مسجدمحوری است.

وی رونق بخشیدن به مساجد به عنوان مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی و .. به ویژه با حضور جوانان، ایجاد حس مسئولیت پذیری در قبال همسایگان و مومنین و ارتقای همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی، واگذاری کار مردم به خود مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ارتقا جایگاه مردمی کمیته امداد را از جمله اهداف اجرای طرح جامع مسجد محوری عنوان کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان افزود: ایجاد شبکه‌های مردمی مرتبط با امداد برای مدیریت انفاقات، اعانات و یکپارچه و هدفمندکردن کمک‌ها به نیازمندان در راستای توانمند‌سازی خانواده‌ها و پرهیز از کارهای موازی، محور قرار دادن مساجد در جمع‌آوری اعانات و کمک‌های مردمی و همچنین هزینه‌کرد این کمک‌ها از طریق هسته‌های مردمی مسجد برای محرومان محل را نیز از اهداف طرح جامع مسجدمحوری عنوان کرد.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس اداره زکات استان زنجان با اشاره به اعتماد مردم نسبت به روحانیت اضافه کرد: روحانیت نقش تاثیرگذاری در زمینه مدیریت مساجد و اجرای طرح‌های مختلف در مساجد دارد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول