اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

مسجد در ترویج فرهنگ دینی نقش محوری داشته است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: مسجد در ترویج فرهنگ دینی نقش محوری داشته است.

مسجد در ترویج فرهنگ دینی نقش محوری داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام مجتبی اعلایی ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام اظهار داشت: مسجد در دوران انقلاب اسلامی نقش محوری در ترویج دین داشته است.

وی ادامه داد: مردم در دوران انقلاب اسلامی با حضور در مساجد توانستند قیام خود را به پیروزی رسانده و اکنون نیز با استمرار این حرکت و حضور گرم خود در مساجد استمرار دهنده این راه بزرگ و ارزشمند هستند.

این مسئول اضافه کرد: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و بسزایی داشته لذا باید همچنان مساجد محور برنامه‌های فرهنگی، هنری و سیاسی باشد.

مدیرکل بازرسی و نظارت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این آیین با تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: برگزاری جشنواره سرود روستایی با موضوع امام رضا (ع) و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد کشور است.

حجت‌الاسلام سیدعلی خراسانی‌حسینی افزود: برگزاری کنگره نخبگان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور از دیگر برنامه‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

وی ادامه داد: برای سال آتی نیز برنامه‌های متعددی در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تدوین شده که در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام نیز در این آیین گفت: در حال حاضر 122 کانون در مساجد مناطق روستایی استان ایلام دایر و فعال است.

حجت‌الاسلام علی چراغی‌‌پور اظهار داشت: افزون بر این 60 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری استان ایلام دایر بوده و فعالیت فرهنگی هنری دارند.

در ادامه این آیین از نظامنامه جامع مساجد کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/ک10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول