اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

مسجد محوریت بصیرت‌افزایی حسینی را عهده‌دار شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نیر گفت: مساجد باید محوریت بصیرت‌افزایی و تعمیق فرهنگ حسینی و علوی را بر عهده گرفته و در این حوزه کارکرد مثبت داشته باشد.

مسجد محوریت بصیرت‌افزایی حسینی را عهده‌دار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در نشست هیئت امنای مساجد و مسئولان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیر اظهار داشت: اگر دشمنان ما امروز از مسجد و تشکیل فضاهای فرهنگی، معنوی و اعتقادی در هراس و نگرانی هستند به دلیل وجود برخی مؤلفه‌های ارزشمند مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی دشمنان است که به صورت خودجوش در مساجد شکل گرفته و سامان یافته است.
وی با بیان اینکه مساجد از دیرباز کانونی برای همبستگی‌ها و وحدت امت اسلامی بوده است، تصریح کرد: کارکرد مساجد کارکرد معنوی، فرهنگی، اجتماعی،‌ سیاسی و... است که از صدر اسلام نبی مکرم اسلام تلاش کرده تا با تشریح و تبیین این کارکردها جایگاه مساجد را نیز وسیع و گسترده نشان دهد.
مقدسی توجه به مساجد و محور قرار دادن عزاداری‌ها در آن مکان را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: مساجد باید به مکان‌های محبت و عشق اهل بیت تبدیل شود.
امام جمعه نیر در ادامه سخنان خود به رسالت سنگین کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد نیز اشاره کرد و از تأثیرات آن در هدایت جوانان سخن گفت و خاطر نشان کرد: حضرت ابراهیم و اسماعیل از خادمان مساجد بودند لذا باید خادمان مساجد با درک تکلیف خویش بستر حضور فعال جوانان را در مساجد فراهم کنند.
به گزارش فارس، در این جلسه فرماندار نیر در سخنانی از راه‌اندازی 12 کانون فرهنگی و هنری مساجد روستایی شهرستان نیر خبر داد و گفت: ‌این کانون‌ها با هدف مقابله با تهدیدات نرم دشمنان و آگاه‌سازی نسل آینده راه‌اندازی می‌شود.
سیدحمید عباداللهی با نام بردن از این مساجد از رؤسای هیئت امنای مساجد و شورای اسلامی و دهیاران خواست با مدیریت کانون‌های فرهنگی، هنری در این مناطق همکاری کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول