اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان اردبیل:

مسجدمحوری در غنی‌سازی اوقات فراغت ارزشمند است

خبرگزاری فارس: سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان اردبیل گفت: مسجدمحوری در برنامه‌ریزی ایام فراغت تابستان برای نسل‌های آینده یک اقدام مناسب تربیتی و تعالی جوانان و نوجوانان است.

مسجدمحوری در غنی‌سازی اوقات فراغت ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در گردهمایی متولیان کانون‌های مساجد در اردبیل اظهار داشت: ما اگر بتوانیم با محوریت مساجد طرح‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت را شکل و شمایل اجرایی و عملیاتی ببخشیم در آن صورت بهترین نتیجه را از حرکت فرهنگی و تربیتی خود می‌گیریم.

وی تصریح کرد: در اغلب مساجدی که دارای کانون‌های فرهنگی و هنری است برای ایام تابستان برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است تا از این ظرفیت نسل‌های آینده انقلاب بهتر و بیشتر استفاده کنند.

سقا یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی کانون‌های مساجد را کشف استعدادهای فرهنگی و هنری صاحبان فکر، تفکر و اندیشه توصیف کرد و افزود: کانون‌های مساجد به جهت فعالیت در محلات مختلف و ارتباط نزدیک با نوجوانان و جوانان می‌توانند زمینه‌ساز ظهور و کشف استعدادهای فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در محلات و روستاهای مختلف باشند.

این مسئول از اخذ مجوز برای راه‌اندازی 50 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: براساس سهمیه‌ای که به استان اردبیل اختصاص یافته است امیدواریم تعداد کانون‌های تازه تأسیس را به دو برابر سهمیه استانی ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اهداف برنامه‌ریزی کانون برای پر کردن ایام فراغت نوجوانان و جوانان کاهش انحرافات اخلاقی و فرهنگی است تا جبهه استکبار جهانی بیش از گذشته در هجمه فرهنگی خود ناکام بماند.

به گزارش فارس، سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان اردبیل ایام فراغت جوانان و نوجوانان را بهترین فرصت در افزایش مؤلفه‌های تربیتی و فرهنگی کارآمد و پیاده کردن این مبانی توصیف‌ کرد و ادامه داد: سیاست کاری دبیرخانه کانون‌ها برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی با هزینه‌ها و شهریه‌های پایین است.

سقا در ادامه گفت: ما در عرصه فرهنگی با هجمه وسیع استکبار جهانی روبه‌رو هستیم که اگر نتوانیم به آن با برنامه‌ریزی‌های درست غلبه کنیم به یقین با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که انتظار می‌رود در این زمینه یک راهکار مناسب پیش‌بینی و تدارک دیده شود.

وی از مسئولان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خواست تا به دور از روزمرگی و اقدامات معمول برای ایام تابستان دانش‌آموزان و پر کردن اوقات فراغت آنان به بهترین نحو اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول