اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدقات کمیته امداد:

اجرای طرح مسجدمحوری موجب شناسایی نیازمندان واقعی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اجرای طرح مسجدمحوری فعالیت‌های امداد را زمینه‌ای برای شناسایی نیازمندان واقعی در محلات دانست.

اجرای طرح مسجدمحوری موجب شناسایی نیازمندان واقعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن سنایی بعد از ظهر امروز در دومین روز از نشست روحانیون اهل سنت 8 استان کشور در مجتمع شهید بروجردی مریوان اظهار کرد: برخی از نیازمندان واقعی برای حفظ آبروی خود به منظور دریافت خدمات به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند که با اجرای طرح مسجدمحور این افراد با حفظ آبرو زیر پوشش خدمات این نهاد حمایتی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: این افراد اگرچه مستحق برخورداری از حمایت‌های کمیته امداد هستند اما سختی‌ها را برای حفظ آبرو و جایگاه آنها در محلات و نزد مردم تحمل می‌کنند.

به گفته سنایی، تحقق طرح مسجدمحوری کمیته امداد زمینه را برای گسترش فعالیت‌ها در مساجد فراهم کرده و با نظارت این نهاد و روحانیون و امامان جمعه و جماعات، اهداف و برنامه‌های مدنظر برای پوشش کامل نیازمندان اجرایی می‌شود.

وی اساس کار کمیته‌ای را ترویج سنت‌های حسنه در جامعه دانست و از تک‌تک آیات و احادیث در این مسیر بهره‌گیری می‌کند.

مدیرکل صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: ما در این نهاد به دنبال ایجاد قابلیت‌هایی برای تقویت و احیای جایگاه مسجد و درگیر کردن خود مردم برای ترویج سنت‌های حسنه و انجام کارهای عام‌المنفعه در محلات برای عموم مردم هستیم.

وی عنوان کرد: اجرای قوانین در راستای تسهیل زندگی انسان‌هاست و بررسی تاریخ نشان می‌دهد که در صدر اسلام هم کمک به همدیگر و هم‌نوعان از اولویت‌های مردم بوده است.

سنایی یادآوری کرد اگر فعالیت‌های بشردوستانه از اهمیت بالایی در جامعه اسلامی برخوردار است اما دخالت حس ناسیونالیستی در این موضوع معنایی ندارد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ریزی برای حل مشکلات و انجام کارها باید بر اساس شرایط زمانی و مکانی باشد و ضمن نگاه به گذشته با شرایط حال تصمیم‌گیری کرد.

مدیرکل انفاقات و صدقات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری کمیته امداد را به عنوان مجری طرح زکات معرفی کرده‌اند و ما هم بر اساس وظیفه در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

سنایی در پایان از روحانیون و علما درخواست کرد تا با تبیین آثار زکات و نقش آن در رفع محرومیت‌های جامعه، کمیته امداد را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

نشست تخصصی زکات با حضور علما و روحانیون اهل سنت 8 استان کشور و نیز رئیس و دبیر ستاد زکات کشور در مجتمع شهید بروجردی مریوان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول