اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی کمیته امداد کاشان در رمضان صورت می‌گیرد

اجرای طرح مسجدمحوری در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان از اجرای طرح مسجدمحوری در این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان توسط این نهاد خبر داد.

اجرای طرح مسجدمحوری در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسن اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این طرح آن دسته نیازمندانی که برای حفظ آبروی خود به کمیته امداد امام خمینی(ره) مراجعه نمی‌کنند زیر پوشش خدمات مساجد قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این طرح که برای نخستین بار در شهرستان کاشان اجرا می‌شود بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و هیئت امنای مساجد و همچنین محوریت امام جماعات مساجد، کمک‌های جمع‌آوری شده در هر یک از مساجد شهرستان برای کمک به محرومان منطقه اطراف مسجد اختصاص داده می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، اطعام و افطاری نیازمندان در طرح مسجدمحوری را یکی از برنامه‌های این طرح اعلام کرد و گفت: علاوه بر اینکه برخی از مساجد در ایام ماه مبارک رمضان اجرای ضیافت افطاری را در برنامه دارند از محل کمک‌های مردمی نیز اطعام و افطاری دادن به افراد نیازمند در مساجد اجرا می‌شود.

اسماعیلی در ادامه یادآور شد: در این طرح به دغدغه‌های نیازمندانی که مسائل اشتغال، هزینه‌های درمان، مسکن و سایر مشکلات را دارند رسیدگی می‌شود و آن مسائلی که در مساجد قابل پیگیری نباشد به کمیته امداد ارجاع می‌شود.

این مسئول ارتقای پیوند مردم با مسجد و روحانیت و همچنین توسعه نقش مسجدمحوری در زندگی مردم را از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: با تحقق کامل اهداف این طرح، درآمد مساجد از محل صدقات جاریه مردم، زکات فطریه و مبالغ پرداختی بابت کفاره با نظر هیئت امنای مساجد و روحانی آن، در همان مسجد و محل هزینه می‌شود.

وی، اجرای طرح مسجدمحوری با محوریت ائمه جمعه و جماعت و شناسایی نیکوکاران را از طرح‌های در دست اجرای کمیته امداد امام خمینی(ره) با هدف احیای فرائض دینی همچون زکات و احیای سنت‌ها اعلام کرد.

شهرستان کاشان دارای 520 مسجد فعال است که از این تعداد 235 مسجد در کاشان و 285 مسجد در روستاهای این شهرستان قرار دارند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول