اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا ماه مبارک رمضان

طرح مسجدمحوری در 600 مسجد زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: تا ماه مبارک رمضان سال جاری طرح مسجد محوری در 600 مسجد استان زنجان اجرا می‌شود.

طرح مسجدمحوری در 600 مسجد زنجان اجرا می‌شود

رضا حسنلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طرح‌هایی که توسط کمیته امداد اجرا می‌شود، برگرفته از سنت‌های حسنه اسلامی بوده و به همین دلیل مساجد از مکان‌هایی هستند که ضرورت دارد در این مکان مقدس مشارکت‌های مردمی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مساجد به عنوان مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: به همین دلیل مساجد اهمیت بسیاری در زمینه فرهنگ‌سازی، ترویج و تحقق اهداف عام‌المنفعه دارند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت مساجد از آغاز نبوت پیامبر اکرم(ص) اضافه کرد: مساجد محل انسان‌سازی و کانون وحدت و همبستگی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 مسجد در سطح استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: در برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان است که تا ماه رمضان سال جاری طرح مسجد محوری در 600 مسجد استان زنجان برگزار شود.

حسنلو در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف کمیته امداد توسعه مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان یک مکان اعتقادی و دینی است، افزود: نحوه اجرای طرح مسجد محوری به این صورت است که با تشکیل هسته‌های مردمی که با حضور روحانیون و ائمه جمعه مساجد همراه است، بوده و به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان همان محل که مسجد در آن واقع شده است، اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مسجد محوری در راستای حمایت از نیازمندان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این طرح مورد تایید مراجع عظام بوده و این بزرگان از این طرح به عنوان نسخه شفابخش برای رونق مساجد اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول