اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

به‌مناسبت گرامیداشت عید غدیر؛

25 برنامه مسجد محوری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌مناسبت گرامیداشت عید غدیر 25 برنامه مسجد محوری در این استان اجرا می‎شود.

25 برنامه مسجد محوری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام جعفر مرتضوی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان، جانبازان و ایثارگران روحانی این استان، اظهار داشت: با هماهنگی ایجاد شده با 25 مسئول مسجدمحوری در سطح استان جشن بزرگ عید غدیر 23 آبان‌ماه در این مساجد برگزار می‎شود.
وی با اشاره به ویژه برنامه‌های اجرایی جشن بزرگ عید غدیر، گفت: برپایی ایستگاه صلواتی، نصب و توزیع پوستر تبلیغاتی، برگزاری مسابقه به‌صورت کتبی و شفاهی، اهدای هدایا به نمازگزاران فعال در هر مسجد، دیدار از سادات شهرها و روستاها و آذین‌بندی محوطه و شبستان مساجد از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‎شمار می‎رود.
مرتضوی ادامه داد: در شب عید غدیر تمامی مساجد این استان جشن ولایت را با همکاری هیئات مذهبی و عموم مردم برگزار می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دهه ولایت و امامت امسال فرصت خوبی برای ارتقای بینش و معرفت آحاد مردم عزیز نسبت به مفاهیم ارزشمند غدیر و ولایت است.
وی خاطرنشان کرد: این عید یکی از بزرگ‌ترین اعیاد جهان اسلام به ویژه تشیع است و باید با پاسداشت حقیقی چنین مناسبت‌هایی به دنیا نشان دهیم که جهان اسلام از سرمایه معنوی بزرگی همچون ولایت برخوردار است.
مرتضوی با برشمردن خصوصیات اخلاقی و محبت‌های پدرانه و دلسوزانه حضرت علی(ع) در طول تاریخ، گفت: یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین خصوصیات دینی و اخلاقی برگرفته از فرهنگ ولایی و نبوی را می‌توان در این رویداد بزرگ و واگذاری مسئولیت به امام اول شیعیان مشاهده کرد که در حقیقت به عنوان الگو و اسوه مطرح شده است.
وی خاطرنشان کرد: با گذشت قرن‌ها از وقوع حادثه تاریخی غدیر همچنان ابعاد این حرکت مبارک به شایستگی و مناسب تبیین و تشریح نشده است.
مرتضوی خواستار توجه جدی مسئولان و مردم این استان در برگزاری اعیاد اسلامی و مناسبت‌ها در شان ائمه اطهار شد و بیان کرد: حضور پررنگ و مذهبی نشانگر وحدت بیش از پیش مردم و تعامل در مسیر ولایت و رهبری است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول