اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

مساجد مصادیق مبارزه فرهنگی با دشمن هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: علت اصلی شکست و عدم نتیجه‌گیری مطلوب دشمن در جنگ فرهنگی، مساجد و فعالیت کانون‌هاست که مصداق اصلی موفقیت ایران اسلامی در این مبارزه فرهنگی هستند.

مساجد مصادیق مبارزه فرهنگی با دشمن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از ستاد خبری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان کرمان، جواد کمالی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: این کتاب الهی تمام مسلمانان را مأمور به عمران و آبادی مساجد کرده است و این امر تنها منحصر به ساختمان و تزئینات مسجد نیست، بلکه عمدتا عمران معنوی را شامل می‌شود.

وی افزود: باید برنامه‌های مکتبی و قرآنی عمیقی در مساجد برپا باشد تا مسلمانان و به ویژه جوانان از آن استفاده کنند و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز تأکید داشتند «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید».

کمالی تصریح کرد: در صدر اسلام تمام مسائل حکومتی، اجتماعی، فرهنگی و ... در مساجد انجام می‌شد و این مکان‌ها کانون بزرگی برای اسلام و جامعه اسلامی، حیات مسلمانان و جوامع بشری هستند و این تفکر ابتدا باید در ذهن ما ایجاد شود تا به بقیه امور پرداخته و مسائل را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام مراسم، برنامه‌ها، راهپیمایی‌ها و ... از مساجد آغاز و یا به مساجد ختم می‌شد و این امر نشان‌دهنده عظمت مساجد در ایجاد انقلاب اسلامی و تأکید امام راحل بر این نقش است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به جایگاه مهم مساجد بیان داشت: مساجد در اسلام و انقلاب اسلامی حرف اول را می‌زنند و باید برای چنین جایگاهی در حد و شان آن و نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کرده و اقدامات مؤثر انجام شود.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های بسیار مهم در این راستا توسعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و استان کرمان است که می‌تواند برای رسیدن به اهداف مورد تأکید دین و قرآن کریم مؤثر باشد.

کمالی گفت: در استان کرمان 650 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال است که 100 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با هر یک از این کانون‌ها مرتبط هستند و در مجموع این کانون‌ها 65 هزار نفر نیروی فرهنگی را فعال کرده است.

وی تصریح کرد: استفاده از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و دانشجویان بستر بسیار مهم و ارزشمندی است.

کمالی ابراز داشت: با وجود 540 هزار دانش‌آموز و 164 هزار دانشجو در استان کرمان، باید برنامه‌ریزی صحیح و منطقی برای پر کردن اوقات فراغت این جمعیت و قشر جوان در کانون‌های مساجد داشته باشیم و اگر برنامه منسجم، حساب شده و تخصصی فرهنگی در حوزه کانون‌ها انجام شود، به نتایج بزرگی دست پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به فعالیت و بسیج همه اقشار جامعه در جنگ تحمیلی افزود: اقدامات و فعالیت‌های مختلف تنها مربوط به جنگ سخت نیست و شرایط امروز به مراتب حساس‌تر است و با وجود هجمه سنگین فرهنگی دشمن غربی و صهیونیست‌ها علیه اسلام، قرآن و به ویژه انقلاب اسلامی همه ما به عنوان سرباز جبهه فرهنگی و عقیدتی اسلام باید با این هجمه وحشتناک و بی‌مهابا مقابله کنیم.

کمالی تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله به جنگ فرهنگی دشمن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که مطمئن‌ترین، مستحکم‌ترین و با ثبات‌ترین مراکز جهاد فرهنگی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش و مبارزه فرهنگی 33 ساله دشمنان علیه جمهوری اسلامی، آنها در رسیدن به هدف خود ناموفق بوده‌اند و علت اصلی این شکست و عدم نتیجه‌گیری مطلوب دشمن، مساجد و فعالیت کانون‌ها است که مصداق اصلی موفقیت ایران اسلامی در این مبارزه فرهنگی هستند.

معاون استاندار کرمان با تقدیر از فعالان و دست‌اندرکاران حوزه کانون‌های مساجد اذعان داشت: در استان کرمان 4 هزار و 500 مسجد وجود دارد که 2 هزار و 500 مورد از این تعداد به طور کامل ساخته شده و در 800 مسجد نماز برپا می‌شود و باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به مرز 2 هزار و 500 کانون برسد و با این اقدام بتوانیم مطمئن‌تر در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: شرایط کنونی می‌طلبد که علاوه بر فعالیت کانون‌های مساجد، سازمان‌های دیگر از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی برای اوقات فراغت دانشجویان و افراد حوزه خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته و اجازه ندهند عمر افراد در این زمان حساس به بطالت بگذرد.

کمالی گفت: اگر روزانه چهار ساعت برای هر فرد در استان کرمان برنامه‌ریزی کنیم در مجموع 225 میلیون ساعت می‌شود که نشان‌دهنده وجود کاری بزرگ فرا روی متولیان فرهنگی است.

وی تصریح کرد: شاید بعضی مسئولان از نظر امکانات و تجهیزات در این زمینه کمبود داشته باشند، اما باید در حد توان و هر اندازه که از آنها بر می‌آید در این زمینه تلاش کنند و متولیان و دستگاه‌های فرهنگی کارها را در شهرستان‌ها، روستاها و همه مناطق به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول