اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری

کانون‌های تخصصی مساجد کردستان به 20 باب افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت برکانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان از افزایش تعداد کانون‌های تخصصی استان به 20 کانون تاپایان سال‌جاری خبر داد.

کانون‌های تخصصی مساجد کردستان به 20 باب افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کامل گلباغی عصر امروز در پایان نخستین گردهمایی مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سنندج در سال‌جاری، اظهار کرد: ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری به طور خاص به منظور احیای نقش فرهنگی و هنری مساجد و جذب نیروهای نوجوان و جوان به مسجد صورت می‌گیرد که در این راستا رسالت کانون‌های تخصصی به مراتب بیشتر است.

وی  تشکیل کانون‌های تخصصی در مساجد را از مهم‌ترین و کارآمدترین برنامه دبیرخانه ستاد عالی کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد و هم‌سو با سیاست کلی نظام و در راستای توسعه کیفی کانو‌ن‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد و از عزم جدی استان برای افزایش تعداد این کانون‌ها خبر داد.

گلباغی افزود: کانون‌های تخصصی در تقویت برنامه‌های فرهنگی مساجد نقش موثری را ایفا می‌کنند، لذا مدیران مسئول این کانون‌ها باید فضای مناسبی را برای اجرای برنامه‌ها فراهم سازند تا سایر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بتوانند از این شرایط برای ارائه برنامه‌های غنی خویش بهره گیرند.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: هم‌اکنون 16 کانون تخصصی در مساجد استان فعال است که تا پایان سال‌جاری چهار کانون جدید دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

گلباغی به اهم برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: توجه به آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)، اهتمام به تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه مساجد و فرهنگ دینی، اهتمام ویژه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی معظم‌له در اردیبهشت معطر 88 به کردستان، توجه و اهتمام به ترویج فرهنگ نماز و طراحی برنامه‌های جریان‌ساز و فراگیر در حوزه مساجد از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: مدیر مسئولان کانون های تخصصی باید فضای مناسب برای اجرای برنامه‌ها را فراهم سازند تا سایر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بتوانند از این شرایط برای ارائه برنامه‌های غنی بهره‌برداری کنند.

وی، تلاش در زمینه انجام مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و محصولات فرهنگی کانون‌ها و دوره‌های کارآفرینی، راه‌اندازی کانون‌های جدید و  همچنین کانون‌های ویژه مصلی‌ها و مساجد دانشگاه‌ها بر اساس سهمیه ابلاغی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای سال‌جاری عنوان کرد.

گلباغی از توسعه و تقویت کانون‌های تخصصی با واگذاری امور به آنها و معرفی توانمندی این کانون‌ها به سایر دستگاه‌های فرهنگی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی قرآن‌محور در مناطق روستایی و شناسایی و اعزام نخبگان روستایی به کنگره نخبگان در مشهد را از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه در سال‌جاری عنوان کرد.

وی در پایان ارائه آموزش‌های فرهنگی و علمی با محوریت امور قرآنی را اولویت اصلی کانون‌های مساجد عنوان کرد و گفت: نظارت بر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ارزیابی عملکرد آنها در این زمینه به عهده دبیرخانه کانون‌های مساجد استان‌هاست و در این راستا با تمام توان تلاش خواهیم کرد تا علاوه بر ارتقای کمی در مسیر ارتقای کیفی برنامه‌های ارائه شده نیز به بهترین نحو عمل شود.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول