اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان:

مسئولان و مردم به حفظ جایگاه و محوریت مساجد کمک کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: مسئولان و مردم واجب است به حفظ جایگاه و محوریت مساجد کمک کنند.

مسئولان و مردم به حفظ جایگاه و محوریت مساجد کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا عصر امروز در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی دشتستان اظهار داشت: در جامعه اسلامی مسجد از پایگاه‌های مهم مردمی است و حفظ حرمت آن بر همه امت مسلمان واجب است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی بر اینکه "مسجد سنگر است سنگرها را حفظ کنید" افزود: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و تأکید ایشان که باید مساجد محور همه برنامه‌های فرهنگی باشند، امروز مساجد به سنگرهای فرهنگی مبدل شده‌اند و جوانان ایران اسلامی از دامان مسجد بیرون می‌آیند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: بر مسئولان و مردم واجب است به حفظ جایگاه و محوریت مساجد کمک کنند تا مطرح شدن مساجد به عنوان سنگرهای استراتژی و اصلی فرهنگی کشور جامعیت و رسمیت پیدا کند.

محمودی‌نیا بیان داشت: معرفی و شناساندن مساجد در سطح ادارات و ارگان‌های مختلف و بیان استعدادهای ایشان برای بکارگیری این توانمندی‌ها در برنامه‌های فرهنگی استان، اهتمام ویژه مسئولان و دبیرخانه مساجد را نیازمند است.

وی افزود: روزه فواید جسمی، معنوی و روحی فراوان دارد، شفابخش جسم و توان‌بخش جان است، پاک کننده آدمی از رذایل حیوانی است و در ساختن فرد صالح و اجتماع بسامان بسیار مؤثر است.

محمودی‌نیا با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: روزه در تهذیب و تزکیه نفس و رهاندن انسان از روزمرگی و واماندگی در نیازهای تن تأثیر ‌سزایی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در تبیین ماهیت روزه گفت: روزه عملی عبادی است که خداوند متعال آن را به تمام ادیان ابراهیمی قبل از اسلام نیز نازل کرد و با پرداختن به ماهیت و شرایط عمیق روزه می‌توان به هدف خداوند از روزه و جایگاه آن و سپس وظیفه اصلی روزه‌داری پی برد.

وی با ریشه‌یابی برخی احادیث تصریح کرد: روزه آدابی دارد که در تحمل گرسنگی محدود نمی‌شود و خداوند اهداف بلندی را در آن قرار داده، به همین خاطر، رسول اکرم (ص) فرمودند: " .... چه بسیار روزه‌دارانی که سودشان از روزه، تنها گرسنگی و تشنگی است".

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان اذعان داشت: یکی از ارزشمند‌ترین برکات روزه‌داری شست‌وشوی جسم انسان از گناهان است.

محمودی‌نیا در تبیین فضیلت روزه ادامه داد: رسول‌الله (ص) فرمود "خدای عزوجل می‌فرماید؛ هر عمل فرزند آدم برای اوست غیر از روزه که آن برای من است و من پاداش آن را می‌دهم".

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول