اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان خبر داد

افزایش 3 برابری ظرفیت فرهنگی مساجد همدان در ماه رمضان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از افزایش سه برابری ظرفیت فضای فرهنگی مساجد استان همدان در ماه رمضان خبر داد.

افزایش 3 برابری ظرفیت فرهنگی مساجد همدان در ماه رمضان

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت ماه ضیافت الهی به امر اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی در این ماه اشاره و اظهار کرد: در این ماه یک‌هزار و 200 نفر از آقایان و خانم‌های مبلغ در طرح اعزام سازمان تبلیغات استان قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه امر استقبال از طرح اعزام مبلغان در استان بسیار خوب بوده است، ابراز کرد: با عنایت به اینکه فصل کشاورزی در روستاها است اما استقبال بسیار خوبی برای دعوت از روحانیون در روستاها را شاهد هستیم.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، ظرفیت فضای فرهنگی مساجد استان همدان در ماه مبارک رمضان به سه برابر سایر ایام سال افزایش پیدا می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سایر ایام سال حدود 400 مسجد فعال در سطح استان داریم که در آنها نماز جماعت برگزار می‌شود، تصریح کرد: این آمار در ماه رمضان به 3 هزار و 200 مسجد می‌رسد که آمار شایان توجهی است.

آزادیخواه با اشاره به حضور بانوان مبلغه تحصیل‌کرده در روستاهای استان با توجه به نیاز قشر زنان به این مهم از فعال شدن 126 مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان همدان در ماه رمضان خبر داد.

به گفته وی، امسال با تدابیر اتخاذ شده همه خانه‌های قرآن در روستاها با تعامل مبلغان و روحانیون برنامه‌های منسجم قرآنی را به جد پیگیری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری همایش مبلغان استان همدان، توجه دادن به موضوع عفاف و حجاب، مضرات اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی، پرداخت زکات و احیای امر به معروف و نهی از منکر را از جمله دستورات مهمی دانست که روحانیون باید در امر تبلیغ خود به آن‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کرسی‌های تلاوت نیز از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات است، گفت: این برنامه با برش شهرستانی در این ماه نورانی انجام می‌شود که بر این اساس هر شهرستان باید یک کرسی تلاوت قرآن داشته باشد.

آزادیخواه در پایان سخنان خود با اشاره به دعوت از قاریان بومی استانی، شهرستانی و بعضاً قاریان ملی در ماه رمضان، یادآور شد: در شب‌های پرفیض قدر نیز تمام مساجد سطح استان همدان برنامه ویژه خود را دارند که بر این اساس قریب به 50 نفر از مبلغان مطرح کشوری با عنوان تبلیغ نخبگان در برنامه‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول