اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

اجرای طرح‌های ویژه ماه رمضان در مساجد منتخب زنجان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از اجرای طرح‌های ویژه ماه رمضان کمیته امداد در مساجد منتخب استان زنجان در قالب طرح جامع مسجد محوری خبر داد.

اجرای طرح‌های ویژه ماه رمضان در مساجد منتخب زنجان

رضا حسنلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای طرح جامع مسجد محوری در مساجد با تشکیل هسته‌های مردمی متشکل از امام جماعت به عنوان مسئول و رکن، اعضای هیئت امنا، اعضای بسیج پایگاه مسجد و معتمدین محل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مساجد و ائمه محترم جماعات و اعضای محترم هیئت امنا می‌توانند در قالب مسجد محوری با کمیته امداد همکاری و تعامل کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از اهداف اجرای طرح جامع مسجد محوری افزود: احیای کارکردهای مسجد بر اساس سنت و سیره پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) در بحث رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه نیازمندان محل یکی از اهداف اجرای طرح جامع مسجدمحوری است.

وی رونق بخشیدن به مساجد به عنوان مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی و .. به ویژه با حضور جوانان، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در قبال همسایگان و مومنین و ارتقای همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی، واگذاری کار مردم به خود مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و ارتقای جایگاه مردمی کمیته امداد را از جمله اهداف اجرای طرح جامع مسجد محوری عنوان کرد و افزود: ایجاد شبکه‌های مردمی مرتبط با امداد برای مدیریت انفاقات و اعانات و یکپارچه و هدفمند‌کردن کمک‌ها به نیازمندان در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و پرهیز از کارهای موازی، محور قراردادن مساجد در جمع‌آوری اعانات و کمک‌های مردمی و همچنین هزینه‌کرد این کمک‌ها از طریق هسته‌های مردمی مسجد برای محرومان محل را نیز از اهداف طرح جامع مسجدمحوری عنوان کرد.

حسنلو خاطرنشان کرد: از اقدامات هسته‌های مردمی در مناسبت‌های مختلف در قالب طرح جامع مسجدمحوری این است که این هسته‌ها در مناسبت‌های مختلف اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و پس از جمع‌آوری کمک‌ها توسط این هسته‌ها در بین نیازمندان محل توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نحوه شناسایی نیازمندان محل در مسجدی که طرح جامع مسجد محوری در آنجا اجرا می‌شود، تصریح کرد: افرادی که معتمد محل هستند و کسانی اطلاع کافی از وضعیت ساکنان محل دارند می‌توانند به شناسایی نیازمندان واقعی در محل پرداخته و اقدام به توزیع کمک‌های جمع‌آوری شده در بین آنها بپردازند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه طرح جامع مسجد محوری در نقاط مختلف شهر اجرا می‌شود، افزود: در صورتی که در محلی که در مسجد آن طرح مسجدمحوری اجرا می‌شود، نیازمند وجود نداشته باشد، هیئت امنای مساجد و افرادی که مسئول اجرای طرح هستند می‌توانند کمک‌ها را در بین نیازمندان منطقه‌ای که دارای خانواده نیازمند است توزیع کنند که این عمل با انعقاد تفاهمنامه بین اعضای اجرایی طرح در دو مسجد صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از اهدافی که در طرح جامع مسجدمحوری دنبال می‌شود، احیای کارکردهای مساجد بر اساس سنت و سیره پیامبر (ص) و همچنین استفاده از ظرفیت آنها به عنوان یک مرکز امداد کوچک است.

لازم به ذکر است، طرح‌های اکرام ایتام، اطعام افطاری، همیان مولا، طرح محسنین، طرح شفا، طرح ماعون، کفارات و فطریه، طرح کوثر، از جمله طرح‌های اجرایی کمیته امداد در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول