اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شرکت هزار نفر در سومین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) میناب

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) در میناب با حضور بیش از هزار نفر از آقایان و بانوان آغاز به کار کرد.

شرکت هزار نفر در سومین جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، فرمانده سپاه ناحیه میناب پیش از ظهر امروز در آیین آغاز به کار این جشنواره با اشاره به ماه رمضان و برکات خداوند در این ماه گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای پرورش روح و جسم است.

سید حسن سبحانی از جوانان و نوجوانان بسیجی به عنوان گل‌های سرسبد بوستان بسیج یاد کرد و افزود: جوانان باید تلاش کنند تا زندگی خود را با قرآن آمیخته کنند تا از این طریق به کمال و معرفت واقعی برسند.

وی رسیدن و دستیابی به قله‌های موفقیت را در درک مفاهیم قرآنی و عمل به آن دانست و افزود: عمل به دستورات قرآن و فرامین الهی سبب می‌شود انسان مسیر علم، اخلاق و زندگی سالم را به راحتی  و با اطمینان طی کند.

سبحانی همچنین با پر اهمیت خواندن برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های قرآنی، بر مداومت جوانان در روخوانی، روانخوانی و درک مفاهیم قرآنی تاکید کرد و افزود: ماه رمضان به لحاظ اینکه بر اساس روایات معصومین (ع)، شیاطین در غل و زنجیر هستند و درهای رحمت و مغفرت خدا باز و به روی بندگان گشوده بوده، بهترین فرصت برای تلاش در این مسیر نورانی است.

فرمانده سپاه ناحیه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه علوم قرآنی در جامعه گفت: در دنیای کنونی عمل به دستورات این کتاب آسمانی به عنوان چراغ راهی برای بازگشت بشر به اخلاقیات و معنویات مطرح است و در همین راستا باید در اقصی نقاط کشور بیش از پیش به این امر پرداخته شود.

وی اضافه کرد: مردم میناب و به ویژه جوانان این شهرستان همواره توجه و علاقه‌ای خاص به توسعه علوم قرآنی داشته‌اند به نحوی که این شهرستان در هرمزگان از نظر توسعه امور قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در سطح قابل توجهی قرار دارد.

جشنواره قرآنی کریم اهل بیت (ع) به همت کانون جوانان بسیج ناحیه میناب با شرکت بیش از هزار نفر از جوانان و نوجوانان بسیجی در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ چهل حدیث، طراحی و نقاشی قرآنی، مفاهیم سوره یوسف، ترتیل، حفظ و قرائت، خطاطی و خوشنویسی، تئاتر قرآنی، همخوانی، تواشیح و ادعیه و مناجات از امروز آغاز شد و تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول