اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

فنی‌وحرفه‌ای زمینه کار بیشتر را در جامعه فراهم کند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای باید با تلاش بیشتر و آموزش‌های دقیق‌تر زمینه کار و فعالیت بیشتر را در جامعه فراهم کند.

فنی‌وحرفه‌ای زمینه کار بیشتر را در جامعه فراهم کند

منصور متقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان به مناسبت هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کوهبنان اظهار داشت: اهمیت کار و تلاش در دین مبین اسلام بارها از زبان رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه معصوم (ع) بیان شده است.

وی افزود: به طوری که پیامبر گرامی اسلام هم خود به کار می‌پرداختند و هم به کارگر اهمیت می‌دادند و در این راستا دست کارگر را می‌بوسند که این اهمیت کار و تلاش را می‌رساند.

متقی تصریح کرد: امروز سنگر مبارزه با دشمنان و بدبینان انقلاب سنگر اقتصادی است، پس همه ایرانیان باید هوشیارانه در این سنگر وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند و با حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی جهان سبب کوری چشم دشمنان شوند و به آنان بفهمانند که تحریم خود نوعی فرصت برای اختراع و ابتکار جدید و زمینه پیشرفت برای این نظام مقدس است.

فرماندار کوهبنان با اشاره به همگانی بودن آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: امسال بحث آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نسبت به گذشته از اهمیت ویژه و مهم‌تری برخوردار است، زیرا با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی وظیفه و رسالت  دست‌اندرکاران فنی و حرفه‌ای سنگین‌تر شده است.

متقی بیان داست: مسئولیت توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی بر عهده فنی‌وحرفه‌ای است.

وی گفت: بیکاری از مشکلات مهم جامعه کنونی است و رفع این مشکل سبب رفع بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود، بنابراین فنی‌وحرفه‌ای باید با تلاش بیشتر و آموزش‌های دقیق‌تر زمینه کار و فعالیت بیشتر را در جامعه فراهم کند.

وی طرح خانواده کارآموزان از محل کارگاه‌های آموزشی مراکز فنی‌وحرفه‌ای با هدف آشنایی با مربیان، محیط آموزش مهارت، امکانات و تجهیزات کارگاه‌ها و بازدید از پروژه‌های مهارتی کارآموزان را ضروری دانست و افزود: این امر سبب می‌شود تا والدین با رغبت و دید وسیعتری فرزندان خود را برای فراگیری و آموزش مهارت‌ها روانه این مراکز کنند.

فرماندار کوهبنان خاطرنشان کرد: خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و خبرنگاران باید جدی‌تر در این عرصه حضور پیدا کنند و گام‌های جدی‌تری در زمینه معرفی برنامه‌ها و طرح‌های فنی و حرفه‌ای بردارند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول